هفته پرنوسان بیت‌کوین!

بیت‌کوین به سطح مقاومتی ۲۳ هزار دلار واکنش نشان داد و دچار یک اصلاح قیمتی شد؛ پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری شاهد نوسان این رمزارز به محدوده ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیت‌کوین در روز گذشته در یک کندل صعودی تا نزدیکی سطح ۲۳ هزار دلار حرکت کرد و پس از اینکه نتوانست از این سطح به خوبی عبور کند دچار اصلاح قیمتی تا محدوده ۲۱ هزار ۵۷۷ دلار شد. براساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده، برآورد رفتار نوسانی بین محدوده ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار را برای بیت‌کوین در هفته جاری خواهیم داشت و شاخص ترس و طمع به محدوده ۲۴ واحد رسیده است؛ هرچند همچنان وضعیت ترس شدید را در بازار نشان می‌دهد اما نسبت به میانگین هفته‌های گذشته وضعیت بهتری دارد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۵۷۷ دلار

تغییرات: افت ۱.۷۷ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۲۱۹ دلار

تغییرات: افت ۲.۶۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۴۲ دلار و ۸۷ سنت

تغییرات: افت ۰.۰۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۷۷ دلار

تغییرات: افت ۰.۹۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۴۳ دلار

تغییرات: افت ۲.۸۵ درصدی

سولانا (SOL): ۳۸ دلار و ۵۶ سنت

تغییرات: رشد ۱.۰۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۹۴ دلار

تغییرات: افت ۲.۶۵ درصدی

پولکادات (DOT): ۷ دلار و ۱۴ سنت

تغییرات: افت ۱.۹۵ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۹۷ دلار

تغییرات: رشد ۰.۰۵ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۹ دلار و ۸۴ سنت

تغییرات: افت ۲.۸۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

هفته پرنوسان بیت‌کوین!

حمایت: ۲۰ و ۱۸ هزار دلار

مقاومت: ۲۳ و ۲۶ هزار دلار

پیش‌بینی: بیت‌کوین به سطح مقاومتی ۲۳ هزار دلار واکنش نشان داد و دچار یک اصلاح قیمتی شد، پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری شاهد نوسان بیت‌کوین به محدوده ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار باشیم.

(سیگنالی درخصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

هفته پرنوسان بیت‌کوین!

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

هفته پرنوسان بیت‌کوین!

ارزش بازار حوزه دیفای

هفته پرنوسان بیت‌کوین!

شاخص ترس و طمع

هفته پرنوسان بیت‌کوین!

از سولانا به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت شد

یک شکایت گروهی در یکم جولای (۱۰ تیر) توسط دو فرد در دادگاه ناحیه‌ای شمال کالیفرنیا به نمایندگی از یک ساکن محلی به نام مارک یانگ علیه سولانا لیز ثبت شده است. این پرونده حقوقی سولانا لبز، بنیاد سولانا، آناتولی یاکوونتو، مولتی کوین کپیتال منیجمنت (Multicoin Capital Management)، کایلی سامانی و فالکون ایکس (FalconX) را به فروش اوراق بهادار ثبت نشده به شکل توکن سولانا (SOL) متهم کرده است.

در سه‌ماهه دوم سال جاری حملات فیشینگ وب ۳.۰ تقریباً دوبرابر شده‌اند

شرکت امنیتی سرتی (Certi) در گزارش سه‌ماهه خود اعلام کرده است که این تیم رشدی ۱۷۰ درصدی در حملات فیشینگ حوزه وب ۳.۰ در سه‌ماهه اخیر مشاهده کرده‌اند. این تیم امنیتی مطرح کرده که ۱۰۶ حمله در سه‌ماهه اول و ۲۹۰ حمله در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ثبت شده است. طبق گفته تیم سرتی، بسیاری از حملات فیشینگ، در شبکه‌های مجازی همچون دیسکورد و تلگرام به وقوع پیوسته است.

اتحادیه‌های اعتباری درباره هزینه توسعه ارز دیجیتال ملی در آمریکا هشدار دادند

انجمن ملی اتحادیه‌های اعتباری بیمه شده فدرال (NAFCU) در نامه‌ای به وزارت بازرگانی آمریکا، با توسعه ارز دیجیتال ملی در این کشور مخالفت و مطرح کرده که هزینه این پروژه از مزایای فرضی آن بیشتر خواهد بود. به عقیده این انجمن، جایگزین‌های بهتری برای دستیابی به اهداف مشابه وجود دارد. در این نامه پیشنهادهایی برای کمک به افزایش رقابت‌پذیری جهانی دلار آمریکا ارائه شده است.

بهای بیت‌کوین با ۱۲ درصد رشد همراه شد

بیت‌کوین پس از گذراندن چند روز در یک محدوده خاص، در شبانه‌روزه اخیر از این محدوده خارج شد در صرافی بیت استمپ به ۲۲,۴۰۱ دلار رسید. این حرکت جدید بیت کوین حاکی از رشدی ۱۲ درصدی در هفته جاری است. «مایکل ون دی پوپ» تحلیل‌گر برجسته بازار در این رابطه گفت: پیش از آنکه بازار برای شکستن میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای آماده باشد، اندکی تثبیت قیمت لازم است و ممکن است بیت کوین ۲۰,۷۰۰ دلار را دوباره آزمایش کند.

یک بانک اروپایی پذیرش استیبل کوین USDC را آغاز کرد

بانک اروپایی بنکینگ سیرکل (Banking Circle) که بر پرداخت‌های بین‌المللی تمرکز دارد، استیبل کوین مبتنی‌بر دلار یواس‌دی کوین (USDC) را به عنوان یک روش پرداخت در پلتفرم خود پذیرفته است. این ویژگی جدید با هدف ساده‌سازی پرداخت‌ها برای بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت راه‌اندازی شده است. صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان نقدینگی ارزهای دیجیتال برای بنکینگ سیرکل خواهند بود.

زیرمجموعه اسپانیایی بایننس از بانک مرکزی این کشور مجوز دریافت کرد

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های دیجیتال از بانک مرکزی اسپانیا مجوز دریافت کرده است. این مجوز بایننس را قادر می‌سازد خدمات امانی و معاملات ارزهای دیجیتال را در این کشور به طور قانونی ارائه دهد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس گفته که دریافت این مجوز در اسپانیا نتیجه سخت‌کوشی این شرکت برای تمرکز بر محافظت از کاربران است.

صرافی کوین بیس بیش از ۵۷۰ هزار اتریوم به کیف پول‌های جدید منتقل کرد

داده‌های جدیدی که توسط «کی یونگ جو» مدیرعامل پلتفرم کریپتوکوانت منتشر شد، نشان از جابه‌جایی مقدار قابل‌توجهی اتریوم توسط کوین بیس می‌دهد. کوین بیس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال، مقدار بیش از ۵۷۰٬۰۰۰ واحد اتریوم معادل ۶۳۴ میلیون دلار را به کیف پول‌های جدیدی منتقل کرده است.

وی معتقد است که این تراکنش‌ها ممکن است به دلیل انتقال اتریوم به کیف پول‌های حضانتی کوین بیس برای انجام معاملات خارج از صرافی (OTC) باشد. در چنین حالتی این یک نشانه مثبت و صعودی برای اتریوم می‌تواند باشد زیرا نشان می‌دهد که خریداران بزرگ در حال ورود به بازار هستند. لازم به ذکر است که این انتقال ممکن است تنها بین کیف پول‌های داخلی خود کوین بیس بوده و هیچ تأثیری بر بازار نداشته باشد.

سرمایه‌گذاران نهادی در حال بازگشت به بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال هستند

براساس شاخص کوین بیس پرمیوم (Coinbase Premium index) بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین روی آورده‌اند. ازآنجاکه پلتفرم کوین بیس پرو بیشتر توسط سرمایه‌گذاران بزرگ و نهادی استفاده می‌شود، میانگین اندازه سفارشات آن‌ها بسیار بزرگ‌تر از میانگین سفارشات سرمایه‌گذاران خرد در صرافی‌های متمرکز است.

به همین دلیل کوین بیس پرمیوم شاخص خوبی برای ردیابی میزان فعالیت و تعیین احساسات در میان سرمایه‌گذاران نهادی و معامله‌گران خرد در ایالات متحده است. این شاخص منعکس‌کننده تخفیف‌ها و ویژگی‌های پرمیوم پلتفرم معاملاتی کوین بیس پرو است که بیشتر توسط سرمایه‌گذاران نهادی ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

یکی از مدیران سابق تیک تاک یک شرکت بازی‌سازی با تمرکز بر بلاک چین تأسیس کرد

«جیسون فانگ» از مدیران سابق بخشی گیمینگ شبکه اجتماعی تیک‌تاک، یک استارت‌اپ بازی‌سازی با محوریت بلاک چین و حوزه وب ۳ راه‌اندازی کرده است. این شرکت که متائو (Metao) نام گرفته است، بر ارائه راه‌حل‌های «آگنوستیک-بلاک چین» تمرکز خواهد کرد.

این شرکت به توسعه‌دهندگان بازی‌های وب ۳ اجازه می‌دهد تا دامنه پوشش خود را گسترش دهند و فقط بر یک بلاک چین و یک نوع اکوسیستم که به توکن خاصی وابسته است، متمرکز نشوند. به عبارتی دیگر، فناوری این استارت‌اپ به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهد تا قابلیت همکاری بین بلاک چین‌های مختلف داشته باشند و کاربران نیز توکن‌های خود را روی بلاک‌چین دلخواه خود ذخیره کنند.

سلسیوس مقدار ۵۲۹ میلیون دلار wBTC را به صرافی FTX منتقل کرد

پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال سلسیوس (Celsius) نزدیک به ۲۵٬۰۰۰ واحد رپد بیت کوین (wBTC) را به صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌اکس (FTX) منتقل کرد. ارزش این مقدار با قیمت فعلی بیت‌کوین به ۵۲۸.۹ میلیون دلار می‌رسد. این انتقال عظیم پس از آن صورت گرفت که سلسیوس پس از پرداخت ۴۱.۲ میلیون دلار به پلتفرم میکردائو (MakerDAO)، بدهی خود با این پلتفرم را به‌طور کامل تسویه کرد.

گفتنی است که بخشی از کاربران و جامعه ارزهای دیجیتال از این انتقال ابزار نگرانی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که این انتقال ممکن است به فروش این مقدار بیت‌کوین و ریزش بیشتر قیمت منجر شود. بخشی دیگر از کاربران امیدوارند که هدف سلسیوس از این انتقال، تعویض رپد بیت کوین‌های خود به بیت کوین باشد و سرمایه‌گذاران بتوانند برداشت دارایی‌های خود در این پلتفرم را از سر بگیرند.

ارزش کل NFT های بورد ایپ یات کلاب به سرقت رفته از ۱۸.۵ میلیون دلار فراتر رفت

یک کاربر از پلتفرم تحلیلی دون (Dune analytics) به‌تازگی دریافته است که ارزش کل توکن‌های غیرمثلی (NFT) از دو مجموعه بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yatch Club) و موتانت ایپ یات کلاب (Mutant Ape Yatch Club) که به‌سرقت رفته و یا در بازار اوپن‌سی به دلیل فعالیت‌های مشکوک علامت‌گذاری شده، از مرز ۱۸.۵ میلیون دلار گذشته است. این کاربر با نام بیتل (Beetle) کشف کرده که به‌طورکلی ۱۳۰ توکن غیرمثلی بورد ایپ، ۲۶۸ موتانت ایپ به همراه ۱۵۳ توکن از مجموعه آزوکی (Azuki)، ۲۷۲ کلون‌اکس (CloneX) و ۷۰ مون‌بردز (Moonbirds) در این پلتفرم به‌عنوان فعالیت‌های مشکوک علامت‌گذاری شده است. مجموع ارزش این توکن‌ها به بیش از ۲۵ میلیون دلار می‌رسد.

امکانات جدید اپلیکیشن رابین‌هود برای شیبا این و و سایر ارزهای دیجیتال

اپلیکیشن محبوب معاملات سهام رابین‌هود (Robinhood) اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا شیبا، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال موجود را به داخل و خارج از این پلتفرم انتقال دهند. دومین میم کوین بزرگ بازار ارزهای دیجیتال سرانجام در اوایل ماه آوریل (فروردین) به فهرست معاملاتی رابین‌هود اضافه شده بود. اپلیکیشن مذکور در سال ۲۰۱۸ وارد تجارت ارزهای دیجیتال شد و از بیت‌کوین، دوج‌کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی کرد.

نقشه بازار

هفته پرنوسان بیت‌کوین!

کد خبر 586961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.