۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مشخصات آیفون SE 2022 اپل + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی آیفون SE 2022 اپل می‌تواندعلاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲، جدیدترین آیفون SE از راه رسید تا بدون هیچ‌گونه تغییر ظاهری در مقایسه با SE 2020 تنها به‌روزرسانی در بخش سخت‌افزار را تجربه کند و به تراشه پرچم‌دار A15 Bionic مجهز شود. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی آیفون SE 2022 اپل می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی آیفون SE 2022 اپل

ابعاد گوشی آیفون SE 2022 اپل ۷.۳ * ۶۷.۳ * ۱۳۸.۴ میلی‌متر و وزن آن ۱۴۴ گرم است که چهار گرم سبک‌تر از نسل قبل است. برای بدنه شیشه‌ای این محصول از پوشش ضدچربی استفاده شده است تا جای اثرانگشت کمتر مشخص شود و تمیز کردن آن نیز آسان‌تر شود. گوشی آیفون SE 2022 اپل در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز وارد بازار می‌شود. در نمای پشتی گوشی لوگوی اپل، دوربین، میکروفون ثانویه و فلش LED مشاهده می‌شود. فریم مات گوشی کلیدهای فیزیکی آیفون SE را میزبانی می‌کند در سمت راست فریم دکمه قفل و شیار سیم‌کارت و در سمت چپ فریم دکمه‌های mute و کنترل صدا قرار گرفته‌اند. دو شیار اسپیکر و درگاه Lightning نیز در قسمت پایین فریم تعبیه شده‌اند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی آیفون SE 2022 اپل

گوشی آیفون SE 2022 اپل دارای نمایشگر Retina IPS LCD با ابعاد ۴.۷ اینچ، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، وضوح تصویر ۷۵۰ * ۱۳۳۴ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۹ است. این نمایشگر از فناوری True Tone پشتیبانی می‌کند و با فعال‌سازی این قابلیت در بخش تنظیمات، دما و رنگ‌ها براساس دمای نور موجود در محیط تنظیم می‌شود. صفحه‌نمایش گوشی آیفون SE 2022 علاوه بر پشتیبانی از فضای رنگی sRGB، فضای DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد. گوشی ذکر شده از اسپیکرهای استریو با چینش هیبریدی بهره‌مند شده است؛ بنابراین در حین پخش صدا، اسپیکر مکالمه در نقش یکی از اسپیکرها ظاهر می‌شود تا اسپیکر دوم تعبیه شده در بخش پایین فریم را همراهی کند. تعادل صدای تولید شده توسط مجموعه اسپیکر گوشی آیفون SE 2022 مطلوب ارزیابی شده است.

دوربین گوشی آیفون SE 2022 اپل

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 در پنل پشتی گوشی آیفون SE 2022 اپل تعبیه شده است؛ این دوربین از قابلیت‌های رایجی مانند لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌برد. کاربران با استفاده از این دوربین می‌توانند ویدئوهای 4K را با نرخ فریم ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. گوشی آیفون SE 2022 اپل برای ثبت عکس‌های سلفی به دوربینی با حسگر هفت مگاپیکسل و لنز f/2.2 تکیه دارد.

سخت‌افزار گوشی آیفون SE 2022 اپل

گوشی آیفون SE 2022 اپل به تراشه قدرتمند A15 Bionic مجهز شده است که با لیتوگرافی پنج نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است و در مقایسه با رقبا ۵۰ درصد CPU سریع‌تر و ۳۰ درصد GPU قدرتمندتری دارد. تراشه A15 Bionic آیفون SE 2022 در بخش CPU از ترکیب دو هسته پرقدرت Avalanche با فرکانس بیشینه ۳.۲۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Blizzard با فرکانس بیشینه ۱.۸۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. برای پردازش‌های مبتنی بر GPU نیز ماژول گرافیکی با چهار هسته ایفای نقش می‌کند. گوشی آیفون SE 2022 اپل با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع NVMe عرضه می‌شود، ظرفیت رم نسبت به نسل پیشین یک گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

نرم‌افزار گوشی آیفون SE 2022 اپل

اگرچه گوشی آیفون SE 2022 اپل با سیستم‌عامل iOS 15 به دست کاربران می‌رسد به‌روزرسانی به نسخه ۱۵.۵ نیز برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه پانزدهم رابط کاربری اپل، امکانات جذابی مانند Live Text، حالت‌های جدید برای قابلیت Focus و تغییر گسترده در زبان طراحی مرورگر سافاری را برای کاربران گوشی‌های همراه اپل به ارمغان می‌آورد.

باتری گوشی آیفون SE 2022 اپل

انرژی مورد نیاز گوشی آیفون SE 2022 اپل با استفاده از باتری ۲۰۱۸ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از شارژ سریع ۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند. البته از آداپتور شارژ در جعبه آیفون SE خبری نیست و تنها کابل لایتنینگ به همراه گوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شرکت اپل اعلام کرده است که با استفاده از شارژ سریع ۲۰ واتی می‌توان گوشی آیفون SE 2022 را در عرض ۳۰ دقیقه به مقدار ۵۰ درصد شارژ کرد، تقریباً یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا باتری این گوشی از صفر تا صد در صد شارژ شود.

مزایای گوشی آیفون SE 2022 اپل

  • عملکرد دوربین
  • بدنه با گواهی IP67
  • تراشه

معایب گوشی آیفون SE 2022 اپل

  • طراحی با حاشیه‌های قطور
  • فقدان شارژر درون جعبه
  • فقدان حالت Night برای دوربین
  • نمایشگر کوچک با پنل ۶۰ هرتزی LCD

قیمت گوشی آیفون SE 2022 اپل

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی آیفون SE 2022 اپل با توجه به تنوع حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی و تنوع رنگ بین ۱۶ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان متغیر است.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 586830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.