۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
کتاب و قلم ستون جامعه است

یک نویسنده کتاب گفت: می‌توان با تبلیغ و معرفی خوب و روزآمد کتاب‌ها، جوانان را با دنیای کتاب‌ آشنا و کتابخوان کرد.

شبنم غفاری‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در هر بُرهه از زمان نویسندگان، شاعران و افراد دست به قلم وظیفه خاصی نسبت به جامعه و مردم کشور خود دارند، اظهار کرد: در حال حاضر مشاهده می‌شود که آزادی اجتماعی و حقوق شهروندان در جامعه کمرنگ است یا در بعضی موارد وجود ندارد که در این زمان برخی نویسندگان و شاعران طلب آزادی‌های اجتماعی و حقوق شهروندی را خواستار هستند و تلاش می‌کنند تا شهروندان را نسبت به آن موضوع آگاه سازند.

وی افزود: همانند زمان دفاع مقدس نیازمند تقویت موضوع حماسه در جامعه هستیم و نویسندگان افراد دست به قلم باید در این زمینه فعالیت کنند.

این نویسنده با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی جامعه به‌خصوص وضعیت اقتصاد، امید در زندگی مردم کمرنگ شده است، ادامه داد: در این برهه که سیاه‌نمایی‌ها در فضای مجازی فراوان دیده می‌شود، وظیفه نویسندگان، شاعران و ادبی‌نویسان است که امید را در قالب داستان و شعر در جامعه بازتولید کنند.

غفاری‌حسینی با بیان اینکه در نشر کتاب‌های نوجوانان به خصوص کتاب‌های ایرانی نسبت به سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم، گفت: نوجوانان‌های امروز عاشق هیجان و شادی هستند و باید برای تشویق آن‌ها به مطالعه، کتاب‌هایی با ژانرهای فانتزی، استرس و هیجان، وحشت همراه با رمان و داستان‌های کوتاه که وجه شادی و طنز دارد، منتشر کنیم.

وی افزود: می‌توان با تبلیغ و معرفی رمان و کتاب‌ها جوانان را با دنیای کتاب‌ها آشنا کرد، اما تبلیغ و معرفی کتاب‌ها کم و سطحی است که موجب می‌شود نوجوانان شناختی از آن نداشته باشند، اگرچه مطالعه چند صفحه اول هر کتاب شاید بیشتر از فضای مجازی گیرا و جذاب باشد، اما اکنون نوجوانان تمام هیجان و شادی‌های خود را در فضای مجازی تخلیه می‌کنند.

کد خبر 586681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.