کتابخانه آیت‌الله مرعشی، گنجینه‌ای ارزشمند برای اهالی فرهنگ

­وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی‌نجفی، این کتابخانه را گنجینه‌ای ارزشمند برای اهالی فرهنگ و ادب دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی که از امروز _پنجشنبه شانزدهم تیرماه_ در قالب جدیدترین سفر استانی خود به استان قم سفر کرده است در ابتدای سفر با حضور در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی قم از بخش‌های مختلف این کتابخانه از جمله انبار کتب قدیمی، اتاق‌های تخصصی کتب قدیمی و مرکز اسکنر نسخ خطی بازدید کرد.

وزیر فرهنگ در این بازدید، کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی را گنجینه‌ای بی‌نظیر دانست و گفت: این کتابخانه، گنجینه ارزشمندی برای اهالی فرهنگ و ادب کشور محسوب می‌شود که با همت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مرعشی‌نجفی فرزند مرحوم آیت‌الله مرعشی‌نجفی به خوبی توسعه یافته است.

اسماعیلی افزود: مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی به عنوان عالمی برجسته، تمام عمر با برکت خود را صرف خدمت به حوزه فرهنگ جهان اسلام و اعتلای حوزه کتاب کرد که بخشی از این خدمات، امروز در قالب «کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی» به عنوان یکی از مراکز فرهنگی مهم استان قم خودنمایی می‌کند.

در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، علاوه بر آثار مکتوب علما، نسخ خطی کهن اسلامی نیز گردآوری شده است.

حضور در نخستین اختتامیه جشنواره مطبوعات دینی، دیدار با رئیس جامعه‌الزهرا (س) و نشست با تشکل‌های فعال حوزه بین‌الملل از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم به استان قم است.

آیت‌اللّه سیدشهاب‌الدین تبریزی مرعشی نجفی، فقیه اصولی و محدث رجالی در ۱۲۷۶ خورشیدی در نجف و در خاندان پرسابقه و اهل علم مرعشی به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی و مقدمات علوم را نزد پدرش فرا گرفت و پس از گذراندن سطوح، در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات: آقاضیاءالدین عراقی و شیخ احمد کاشف‌الغطاء و شماری از استادان و مدرسان برجسته حوزه نجف شرکت کرد. آیت‌اللّه مرعشی در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، تهران و قم، نزد بیش از ۱۰۰ استاد زانوی ادب به زمین زد و در سایه پشتکار عالی و همت بلند به مدارج بالای علمی و اخلاقی دست یافت.

کد خبر 586670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.