تشریح ویژگی‌های پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی‌نجفی(ره) قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر برنامه شهرداری در توسعه پیاده‌راه‌ها و ادامه آرام‌سازی هسته مرکزی شهر، گفت: در این خصوص طرح‌های متنوعی در حال بررسی است که به‌محض تصویب در شورای اسلامی شهر به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

عباس حلوایی‌زاده با اشاره به افتتاح پروژه پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی‌نجفی (ره)، اظهار کرد: پیش از این دو فاز از پروژه‌های پیاده‌راه سازی اطراف حرم مطهر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده بود و در هفته جاری فاز سوم آن به‌صورت رسمی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آرام‌سازی هسته مرکزی شهر از اولویت‌های شهرداری قم است، اضافه کرد: ارتباط طرفین خیابان، رونق اقتصاد کسبه و حفظ امنیت عابران پیاده از اهداف و اولویت‌های شهرداری قم در ایجاد پیاده‌راه‌ها در هسته مرکزی شهر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با ابراز خرسندی از افتتاح پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) دو ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی‌شده، خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان برای احداث این پروژه در طول ۳۳۰ متر و عرض متوسط ۲۰ مترمربع هزینه شده است.

وی با اشاره به به‌کارگیری مبلمان، سکوهای نشیمن، روشنایی شهری، نیمکت‌ها، سیستم صوت، سیما و منظر و سیر الزامات شهری در پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره)، گفت: هر طرف این پیاده راه شش متر عرض و یک مسیر اضطراری برای خودروهای امداد و نجات پیش‌بینی‌شده است.

حلوایی‌زاده با اشاره به هدایت زیرسطحی غیرقابل رؤیت انهار و آب‌های سطحی در این پروژه، گفت: تأسیسات روشنایی این پروژه نیز به‌صورت کاملاً فنی انجام‌شده است، این فاز بدون اینکه حتی یک روز تعطیلی کسبه را در پی داشته باشد، اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مرحله کاشت فضای سبز آخرین مرحله فاز سه این پیاده‌رو بود که به‌صورت کامل انجام‌شده است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این پیاده راه‌ها پیش‌بینی مسیرهای ویژه تردد نابینایان است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر برنامه شهرداری قم در توسعه پیاده راه‌ها و ادامه آرام‌سازی هسته مرکزی شهر، ادامه داد: طرح‌های متنوعی در این خصوص در حال بررسی است که به‌محض تصویب در شورای شهر به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حدفاصل سه‌راه بازار تا چهارراه بازار و ادامه بلوار بهار است.

کد خبر 556130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.