عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۶ تیر

در این بسته خبری در قابلیت امنیتی جدید اپل علیه جاسوس افزارها، مورد رندرهای سه‌بعدی گلکسی واچ پنج سامسونگ و تست گیمینگ تراشه M2 اپل می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

قابلیت امنیتی جدید اپل علیه جاسوس افزارها

شرکت اپل قصد دارد قابلیت جدیدی به نام "حالت قفل" (Lockdown Mode) را پاییز امسال عرضه کند که لایه جدیدی از حفاظت در برابر حملات هک پیشرفته برای کاربران فراهم می‌کند.

این اقدام اپل به دنبال بهره برداری دو شرکت اسرائیلی از حفره های امنیتی نرم افزار این شرکت آمریکایی برای رخنه به آیفون‌های اهدافشان بدون نیاز به کلیک یا فشردن هیچ دکمه‌ای، صورت می‌گیرد. شرکت اپل از گروه NSO که سازنده جاسوس افزار پگاسوس با قابلیت انجام چنین حملاتی است، شکایت کرده است. این شرکت اسرائیلی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفته است.

قابلیت "حالت قفل"، پاییز امسال برای آیفون‌ها، آی پدها و رایانه‌های مک عرضه خواهد شد و فعال کردن آن، اکثر ضمیمه‌هایی که به اپلیکیشن مسیج آیفون ارسال می‌شود را مسدود می‌کند. محققان امنیتی بر این باورند که گروه NSO از یک حفره امنیتی مربوط به این اپلیکیشن بهره برداری کرده است. حالت جدید، اتصال‌های غیرمعمول به آیفون‌هایی که در حالت قفل هستند را مسدود خواهد کرد. شرکت اسرائیلی سلبریت از چنین اتصالات دستی برای دسترسی به آیفون استفاده کرده است.

گوشی‌های تاشو سامسونگ در آینده نزدیک بسیار ارزان‌تر می‌شوند

سامسونگ برای محکم کردن جایگاه خود در بازار گوشی‌های تاشو، تصمیم دارد تا دو سال آینده قیمت این محصولات را کاهش دهد.سامسونگ تمام تلاش خود را می‌کند تا نفوذ گوشی‌های تاشو خود را در میان کاربران معمولی گوشی‌های هوشمند افزایش دهد و علاوه بر افزایش فروش دستگاه‌های خود، بازار گوشی‌های تاشو را تصاحب کند.

این شرکت تلاش می‌کند ویژگی‌های سری گلکسی زد فولد را مطلوب‌تر جلوه دهد، با این حال گوشی‌های تاشو تا زمانی که اکثر مصرف‌کنندگان توانایی خرید آن‌ها را نداشته باشند، نمی‌توانند به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند.

مشکلاتی مانند نداشتن مقاوت نیز از دیگر دلایلی است که این گوشی‌ها را به گزینه قابل توجهی برای خریداران تبدیل نمی‌کند. سامسونگ اقداماتی را برای ساخت گوشی‌های تاشو انجام می‌دهد که می‌تواند قیمت این محصولات را به نصف قیمت گلکسی Z فعلی برساند. این هدفی است که سامسونگ آن را برای تحقق یافتن تا دو سال آینده در نظر گرفته است.

تست گیمینگ تراشه M2 اپل

تراشه M2 اپل پردازنده قدرتمند Ryzen 7 6800U شرکت AMD را در اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider شکست داده است.

اطلاعات تازه‌ای از نبرد میان دو پردازنده لپ تاپ قدرتمند منتشر شده و نگاهی به عملکرد گیمینگ تراشه M2 اپل انداخته است.

این تراشه در بازی Shadow of the Tomb Raider با پردازنده Ryzen 7 6800U مقایسه شده و از آن بهتر عمل کرده است. پردازنده Ryzen 7 6800U از گرافیک مجتمع Radeon 680M، یکی از سریع‌ترین گرافیک‌های مجتمع AMD استفاده می‌کند.

ویوو Y77 5G؛ قدرتمندترین گوشی سری Y ویوو معرفی شد

ویوو Y77 5G با پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

قدرتمندترین گوشی هوشمند در میان گوشی‌های سری Y ویوو، Y77 5G، رسماً معرفی شد. گوشی هوشمند ویوو Y77 5G به لطف تراشه دایمنسیتی ۹۳۰ عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. محصولی دیگر با این پلتفرم ۵۰۰۰۰۰ امتیاز در تست‌های بنچمارک AnTuTu دریافت کرده است.

ویوو Y77 5G با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند با یک نمایشگر AMOLED با قطر ۶.۶۷ اینچ، وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ فریم ۱۲۰ هرتز ارائه می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۸۰ واتی برخوردار است.

اولین گوشی با حافظه رم LPDDR5X به زودی معرفی می‌شود

بسیاری از صاحب‌‎نظران فناوری با این نظریه موافقند که دیگر سیستم‌های دسکتاپ نیستند که مرزهای فناوری‌های سخت‌افزاری را مشخص می‌کنند و این حوزه جای خود را به بخش موبایل داده است. جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که به زودی اولین گوشی با حافظه‌های رم LPDDR5X نیز معرفی خواهد شد.

شرکت‌های چینی را باید سردمدار معرفی محصولات جدید با فناوری‌های پیشرفته در دنیای موبایل دانست. این شرکت‌ها معمولاً اولین و قدرتمندترین تجهیزات سخت‌افزاری را پیش از رقبایی مانند سامسونگ و اپل در محصولات خود استفاده می‌کنند و به نظر هفته آینده نیز شاهد یکی دیگر از این اولین‌ها از سوی برند محبوب Realme خواهیم بود.

بنابر اخبار منتشر شده، نسخه حرفه‌ای گوشی Realme GT2 Explorer Master که قرار است در روز ۱۲ جولای (سه شنبه هفته بعد) معرفی شود از جدیدترین سخت‌افزارهای موجود در دنیای فناوری استفاده خواهد کرد.

گوشی وان پلاس 10T به بازار نیامده رکورد انتوتو را شکست

پس از سال‌ها شرکت وان‌‎پلاس قصد دارد به آرمان اولیه خود که تولید قاتل پرچمداران بوده، بازگردد. در همین راستا این شرکت قصد معرفی وان پلاس 10T را دارد که می‌تواند پس از مدت‌ها یک گوشی بسیار جذاب و قدرتمند از این شرکت با قیمت مناسب باشد. به تازگی نتایج بنچمارک این گوشی منتشر شده و از رکوردشکنی آن خبر می‌دهد.

وان پلاس ۱۰ تی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است ولی به لطف اطلاعاتی که از سوی لیکسترها و به خصوص چینی‌ها در موردش منتشر شده می‌دانیم که این گوشی نیز از دستگاه‌هایی خواهد بود که با تراشه پرچمدار و جدید Snapdragon 8+ Gen 1 وارد بازار خواهد شد.

به تازگی نسخه‌ای آزمایشی از این گوشی در بنچمارک انتوتو نسخه ۹.۴.۰ ظاهر و موفق به کسب امتیاز ۱.۱۳ میلیون شده که بالاترین امتیاز کسب شده برای این بنچمارک تا کنون است. در نظر داشته باشید که پیش از این گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 موفق به کسب امتیاز ۱.۱۱ میلیون و شیائومی 12S Ultra نیز امتیاز ۱.۱۰ را کسب کرده بود که هر دوی آنها نیز از همین تراشه اسنپدارگون ۸+ نسل اول استفاده می‌کنند.

رندرهای سه‌بعدی گلکسی واچ پنج سامسونگ، طراحی آن را از زوایای مختلف نشان می‌دهند

اولین سری از رندرهای رسمی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ پنج سامسونگ دردسترس قرار گرفته‌ است که ظاهر این محصول را از زاویه‌های مختلف نشان می‌دهد.

معمولاً با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی محصولات حوزه‌ی فناوری، تصاویر باکیفیت‌تر و اطلاعات بیشتری درمورد آن‌ها دردسترس قرار می‌گیرد. بااین‌حال، گاهی اوقات می‌توانید خیلی زودتر از رویداد معرفی این محصولات، از بسیاری از قابلیت‌های آن‌ها مطلع شوید. اکنون رندرهایی با وضوح بسیار بالا از سری گلکسی واچ پنج سامسونگ منتشر شده است که دو مدل این دستگاه را از زاویه‌های مختلف نشان می‌دهد.

مدل گران‌قیمت‌تر سری گلکسی واچ پنج سامسونگ با نام پرو شناخته می‌شود و می‌توان گفت بیشترین ارتباط را با گلکسی واچ چهار کلاسیک سال گذشته دارد. این دستگاه با نام رمز Project X در رنگ‌های مشکی یا خاکستری و در دو نسخه‌ی LTE و بلوتوث روانه‌ی بازار خواهد شد.

کد خبر 586647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.