به دنبال کیفیت‌بخشی در آموزش هستیم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش، به‌دنبال کیفیت‌بخشی در آموزش هستیم؛ زیرا فلسفه وجودی رتبه‌بندی، کیفیت‌بخشی به حوزه آموزش‌وپرورش است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: در جایگاه آموزش و پرورش اگر اقدامات رنگ و بوی خدایی به خود بگیرد، همانند عبادت است.

وی افزود: مخاطبان ما در آموزش و پرورش بخش عمده‌ای از جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر اقدامات ما تأثیرگذار باشد، یقیناً در جامعه نتیجه آن را خواهیم دید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: باید موضوع تقویت نماز در مدارس دنبال شود؛ مدیران مبلغان دینی و خودسازی در حوزه آموزش و پرورش هستند، چراکه اگر در این سیستم توانستیم خودسازی را نهادینه کنیم، در جامعه نیز خودسازی رخ خواهد داد.

ابراهیمی تصریح کرد: بحث هویت بسیار مهم است و رویکرد توجه به فرهنگ دینی و ملی باید افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است ارتباطات فراسازمانی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و نهادهایی مانند مسجد تقویت شود، در این زمینه می‌توان از شورای آموزش و پرورش به عنوان بالاترین و اثرگذارترین مجمع فرهنگی هر شهرستان استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نحوه اجرایی کردن سند تحول گفت: مقرر شد چند منطقه و مدرسه تحولی را در استان انتخاب کنیم و تمام ساحت‌های سند را در آنجا اجرا کنیم، سپس این موضوع به تمام مدارس و مناطق استان تعمیم خواهد یافت و در حوزه‌ها و معاونت‌ها نیز بسته‌های تحولی تنظیم شده است.

وی ادامه داد: با وجود مشکل در کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، به دنبال کیفیت‌بخشی در آموزش هستیم؛ زیرا فلسفه وجودی رتبه‌بندی، کیفیت‌بخشی به حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: باید تکریم بازنشسته‌ها به صورت ویژه در نواحی و مناطق استان اصفهان در نظر گرفته و منزلت آن‌ها حفظ شود، همچنین به دنبال توجه به امور رفاهی فرهنگیان استان هستیم و در این زمینه قراردادهایی نیز منعقد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید به همه مدارس متناسب با برنامه و مأموریت‌های آن‌ها باید توجه شود، اظهار کرد: موضوع غدیر به صورت ویژه در مدارس و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان دنبال شود و در این زمینه می‌توان از طرح‌هایی مانند اهدای هدایا به دانش‌آموزان سادات بهره برد.

کد خبر 586600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.