آیا چای به هضم غذا کمک می‌کند؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند هضم و جذب نشاسته را بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که چای می‌تواند به هضم غذا کمک کند؛ زیرا قادر است میکروبیوم روده را در جهت مثبت تنظیم کند و به رفع متوازن نبودن باکتری‌ها که ناشی از چاقی و رژیم غذایی پرچرب است، کمک کند. نوشیدن چای، با توجه به نوع آن، می‌تواند به هضم غذا کمک کند؛ برای نمونه چای سیاه حاوی تیروبیگین‌ها است که احتمال دارد با کاهش التهاب و بهبود تحرک دستکاه گوارش به هضم غذا کمک کند.

نتایج پژوهشی که در مجله Scientific Reports منتشر شده است، نشان می‌دهد که مصرف چای سبز با بهبود هضم و جذب نشاسته، به بهتر شدن عملکرد سیستم گوارشی کمک شایانی می‌کند. مطالعه دیگری که در مجله Drug Metabolism Reviews منتشر شده است، نشان می‌دهد که فلاونوئیدهای موجود در چای به تنظیم و آرام کردن فرآیند هضم کمک می‌کند.

پژوهش دیگری که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده، نشان می‌دهد که بروز سرطان در دستگاه گوارش افرادی که حدود سه بار در هفته و به مدت بیش از شش ماه چای می‌نوشند، نسبت به افرادی که چای نمی‌نوشند، کمتر است. به گفته متخصصان، چای‌های خاص مانند چای زنجبیل، چای نعنا و چای رازیانه ممکن است به صورت ویژه برای بدن مفید واقع شود، زیرا زنجبیل، نعنا و رازیانه دارای خواص منحصر به فردی است که به سلامت گوارش کمک می‌کند.

کد خبر 586533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.