مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فضای سبز هیچ سهمی از زاینده‌رود ندارد»، «لزوم صدور دستور قضائی برای فعال‌سازی تابلوهای VMS»، «توسعه محور فرهنگی چهارباغ در دستور کار شورای عالی»، «ارمغان میز هوشمندسازی شهرداری اصفهان»، «اصفهان بهترین میزبان برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان»، «روشن شدن تاریک خانه‌های شهرداری»، «سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان»، «هزینه صدور پروانه ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر»، «اصلاح شیوه تبلیغ سامانه سوت‌زنی» و «لزوم پاسخ‌نامه شورا در خصوص طرح خرید صنایع دستی» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

فضای سبز هیچ سهمی از زاینده‌رود ندارد

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به سختی تأمین آب و کمبود آن برای پارک‌ها، گفت: فضای سبز استان اصفهان به حدود شش هزار هکتار می‌رسد که نیازمند آبیاری است تا بتواند زنده و راندمان اکولوژیک داشته باشد، فضای سبز این کلان‌شهر هیچ سهمی از زاینده‌رود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان آلوده‌ترین استان در کشور است، زیرا بعد از تقسیم تهران و البرز، اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور و عمده صنایع زیربنایی و حیاتی کشور در اصفهان قرار گرفت و تمام کشور از تولیدات این صنایع زیربنایی بهره‌مند می‌شوند و تمام آلودگی این صنایع به مردم اصفهان هدیه می‌شود.

لزوم صدور دستور قضائی برای فعال‌سازی تابلوهای VMS

هادی کریمی، مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پس از وقوع حمله سایبری به تابلوهای نمایشگر شهری (VMS) در سال گذشته، دستگاه‌های مختلف برای بررسی این موضوع اقدام کردند تا مسیر حمله شناسایی شود، اما تاکنون گزارش رسمی در خصوص نحوه حمله به این تابلوها اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص فعال‌سازی تابلوهای نمایشگر شهری (VMS) باید توسط نهادهای مرتبط که خارج از حوزه شهرداری هستند صورت گیرد، زیرا روشن کردن مجدد این تابلوهای نمایشگر نیازمند دستور قضائی است.

توسعه محور فرهنگی چهارباغ در دستور کار شورای عالی است

مجتبی شاهمرادی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مصوبه تشکیل شورای عالی چهارباغ به دوره قبل مدیریت شهری و شورا بازمی‌گردد و اکنون نیز این شورا تشکیل شده است. تصویب و پیگیری مسائل مربوط به چهارباغ و توسعه این محور فرهنگی در دستورالعمل شورای عالی چهارباغ تعریف شده است.

وی با اشاره به اعضای شورای عالی چهارباغ، افزود: کمیته عالی سیاست‌گذاری چهارباغ با حضور نمایندگانی از کمیته‌های پنج‌گانه تخصصی شورای اسلامی شهر، معاون مالی و اداری، معاون فرهنگی، معاون خدمات شهری، معاون حمل‌ونقل و ترافیک، معاون شهرسازی، مدیران مناطق یک و سه شهرداری و نمایندگان ذی‌نفعان و در صورت لزوم سایر مدیران مرتبط، تشکیل شده است.

ارمغان میز هوشمندسازی شهرداری اصفهان

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: میز هوشمندسازی شهرداری از زمان فعالیت شهردار اصفهان تشکیل شد، بزرگ‌ترین فعالیت میز هوشمندسازی یکپارچه کردن تمام فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه‌های مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه میز هوشمندسازی در قالب یک چارچوب کلان مجموعه پروژه‌ها را با یکدیگر هماهنگ می‌کند، افزود: بزرگ‌ترین فعالیت میز هوشمندسازی یکپارچه‌کردن تمام فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه‌های مختلف است.

اصفهان بهترین میزبان برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در خصوص انتقادهای بنیاد سینمایی فارابی درباره میزبانی اصفهان از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: دفاعیات لازم از سوی شهرداری به بنیاد سینمایی فارابی ارسال شده است و امیدواریم در این دوره نیز اصفهان میزبان این رویداد بین‌المللی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان آمادگی کامل خود برای برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قبل از آغاز سال جاری اعلام کرده است.

هزینه صدور پروانه ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر شده است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جزئیات لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصدی عوارض هتل‌سازی برای توسعه حوزه گردشگری شهر اصفهان، اظهار کرد: برای تسهیل و تسریع در احداث هتل مصوباتی در شورای اسلامی شهر اصفهان از گذشته وجود داشت که این مصوبه‌ها به سرمایه‌گذاران کمک کرده بود تا با هزینه نزدیک به صفر نسبت به احداث هتل در شهر اصفهان اقدام کنند، اما مهلت این مصوبه تمام شده بود و علاوه‌بر آن بعضی از دستگاه‌های نظارتی ایرادهایی را مطرح کرده بودند و آن مصوبه متوقف شده بود، لذا این برنامه دوباره توسط شورای اسلامی شهر اصفهان مورد مطالبه و مراجعه قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اجرای طرح تخفیف عوارض هتل‌سازی نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و تخفیف ۹۹ درصدی به این منظور، هزینه صدور پروانه برای ساخت هتل در اصفهان، نزدیک به صفر شده است.

تاریک‌خانه‌های شهرداری روشن می‌شود

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در خصوص انقلاب اداری و فعالیت سامانه شفافیت مدیریت شهری اصفهان، اظهار کرد: مسیرهای غیرشفاف و ایجاد امضای طلایی برای افراد باعث می‌شود که شاهد مفاسدی در مجموعه شهرداری باشیم که رفع آن دغدغه مردم است.

وی خاطرنشان کرد: به واسطه انقلاب اداری روند الکترونیکی‌سازی فرایندهای شهرداری اتفاق می‌افتد، در حال حاضر بخش قابل توجهی از این فرایند رخ داده و دخالت عامل انسانی و سلیقه‌ای شهرداری به حداقل رسیده است.

سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابعاد مختلف تابلوهای نمایشگر (VMS) موجود در بزرگراه‌های شهر اصفهان در حال بررسی است که بخشی از بررسی‌ها در اختیار مدیریت شهری نیست. با توجه به اینکه شهر اداره‌های تصمیم‌گیری مختلفی دارد، دیگر نهادها نیز باید موارد را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

وی تاکید کرد: به‌رغم آماده بودن سامانه AVL، اما با توجه به تاکید شهردار، پس از رفع تمام مشکلات، این سامانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این سامانه در حال حاضر به‌صورت آزمایشی فعال است و به مرور زمان تجاری‌سازی خواهد شد.

اصلاح شیوه تبلیغ سامانه سوت‌زنی

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد سامانه سوت‌زنی از مصوبات خوب شورای اسلامی شهر بود، اما شیوه تبلیغ این سامانه باید اصلاح شود. مدیریت شهری اصفهان به دنبال کسب نتیجه از راه‌اندازی این سامانه است.

وی تاکید کرد: در شورای اسلامی شهر به دنبال کسب نتیجه از طریق راه‌اندازی این سامانه هستیم، بنابراین لازم است با تغییر طراحی این تابلوها انگیزه را در بدنه شهرداری تقویت کنیم. با توجه به اینکه این تابلوها همچنان در مناطق مختلف شهری نصب است، هرچه سریع‌تر باید نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

پاسخ‌نامه شورا در خصوص طرح خرید صنایع دستی ارائه شود

ابوالفضل قربانی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره طرح خرید صنایع دستی توسط مدیریت شهری، اظهار کرد: درخواست اعضای شورای اسلامی شهر این است که مشخص شود بر اساس این طرح، اولاً چه مقدار از آثار خریداری و چه مقدار هزینه شده است و دوم اینکه این آثار اکنون کجا است و در چه مکانی نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید این موضوع را پیگیری کند و پاسخ نامه شورای اسلامی شهر در خصوص روند اجرایی این طرح نیز ارسال شود.

کد خبر 586471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.