جریمه نقدی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز ۱۰۰ برابر برق یارانه‌ای است

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشور گفت: براساس قوانین جدید، هزینه برق مصرفی استخراج رمزارز به‌اندازه چهار برابر نرخ برق صادراتی (صد برابر هزینه برق یارانه‌ای) از متخلفان اخذ می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی اظهار کرد: استفاده از برق یا گاز یارانه‌ای برای استخراج رمزارز به لحاظ ماهیتی هیچ تفاوتی با قاچاق سوخت ندارد و تبعات منفی آن ابعاد وسیع‌تری نیز دارد؛ زیرا متخلفان با فشار بر شبکه برق و گاز در ایام گرم و سرد سال، احتمال خاموشی خصوصاً در بخش‌های مولد اقتصادی را افزایش می‌دهند و از این مسیر بر تولید، اشتغال و نرخ تورم در کشور اثرات منفی جبران‌ناپذیری می‌گذارند.

وی ادامه داد: براساس قوانین جدید که به مراجع ذی‌ربط نیز ابلاغ شده است، در صورت کشف موارد سوءاستفاده از برق و یا گاز یارانه‌ای جهت استخراج رمزارز، با متخلفان در صورت کشف تخلف در محل دستگاه‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (موضوع ماده «۵» قانون مدیریت خدمات کشوری)، فرد یا افراد متخلف جهت انفصال از خدمت به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه جریمه نقدی در مقایسه با شرایط قبل چهار برابر شده است، خاطرنشان کرد: براساس قوانین جدید، هزینه برق مصرفی به‌اندازه چهار برابر نرخ برق صادراتی (صدبرابر هزینه برق یارانه‌ای) از متخلفان اخذ می‌شود.

رجبی‌مشهدی تصریح کرد: براساس این مصوبه، در نوبت اول به مدت سه ماه برق یا گاز یا سهمیه سوخت مایع متخلف قطع می‌شود و در صورت تکرار تخلف، قطعی برق یا گاز یا سهمیه سوخت مایع برابر یک سال خواهد بود.

وی گفت: براساس مصوبات جدید، از این پس همه ماینرهای غیرمجاز کشف و معدوم خواهد شد.

کد خبر 586418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.