کرونای جدید چیست؟ + علائم ۱۴۰۱ 

شیوع سویه‌های جدید BA.4 و BA.5 ویروس کرونا باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ می‌شود. علائم و راه‌های پیشگیری از کرونای جدید، مورد نظر کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آخرین اطلاعیه خود درمورد همه‌گیری کرونا، افزایش ۱۸ درصدی بیماران کرونایی را گزارش کرده است. این بدان معنا است که بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان با چند هفته فاصله در حال اوج‌گیری است. علت این اوج‌گیری نیز گسترش سویه‌های جدید BA.4 و BA.5 عنوان شده است.

چرا کرونا در حال افزایش است؟

به گفته متخصصان، سویه‌های BA.4 و BA.5 ایمنی ناشی از ابتلای طبیعی و ایمنی ناشی از دریافت واکسن را خنثی می‌کند؛ این فرار ایمنی خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران را افزایش می‌دهد. همچنین طبیعی است که با گذشت ۶ ماه از زمان واکسیناسیون گسترده، آنتی‌بادی حاصل از واکسن در بدن افراد کاهش پیدا کند.

با گذشت زمان از واکسیناسیون، ایمنی جمعی کاهش یافته و سویه‌هایی شیوع پیدا کرده است که گریز ایمنی دارند؛ بنابراین خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که سویه‌های BA.4 و BA.4 نسبت به امیکرون اولیه کمی شدیدتر است؛ افراد مبتلا به سویه امیکرون علائمی شبیه به سرماخوردگی را تجربه کرده و پس از گذشت دو یا سه روز، بهبود پیدا می‌کردند، اما این موضوع درمورد سویه‌های BA.4 و BA.5 جدی‌تر است.

علائم کرونای جدید ۱۴۰۱

مبتلایان جدید به بیماری کووید -۱۹ بیشتر تب، گلودرد و اختلال در حس بویایی و چشایی را تجربه می‌کنند. علاوه بر این سویه‌های BA.4 و BA.5 جهش‌هایی دارد که باعث می‌شود تطابق ویروس با دستگاه تنفسی تحتانی بیشتر باشد؛ بنابراین خطر بروز مشکلات ریوی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود علائم بیماری جدی‌تر شود. البته در صورتی که افراد واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، خطر بروز بیماری کووید -۱۹ ناشی از سویه‌های جدید کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 586406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.