۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
اکران «آپارات» در کلمبیا

فیلم کوتاه «آپارات» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجم‌آبادی در ادامه حضورهای جهانی خود در رویدادهای بین‌المللی هنر هفتم، به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره کودکان و نوجوانان کلمبیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشنواره کودکان و نوجوانان کلمبیا که با نام اختصاری FICAIJ شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۰ متولد شد و پس از ۱۲ سال خود را به عنوان یکی از مهمترین پنجره‌ها برای نمایش محتوای آموزشی و جایگزین و همچنین محتوای تجاری برای کودکان تثبیت کرد. FICAIJ به دنبال تشویق به ایجاد، تولید، نمایشگاه و توزیع محتوای با کیفیت برای و توسط کودکان، نوجوانان و جوانان در منطقه آمریکای لاتین و تحریک شخصیت کودکان در تمام این فرآیندها است.

این جشنواره فیلم‌های برگزیده را از تاریخ سی‌ام جولای تا بیستم آگوست (برابر با هشتم تا بیست‌ونهم مردادماه) علاوه بر کلمبیا و ونزوئلا در آمریکا، مکزیک، شیلی، آرژانتین و اسپانیا به نمایش می‌گذارد.

مهدی قلی‌زاده، ابراهیم نجم‌آبادی، عماد محبی، ابوالفضل نجم‌آبادی، امیر نجم‌آبادی، امیرمحمد نجم‌آبادی، محمدرضا نجم‌آبادی، زری نجم‌آبادی و مهدی رضایی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آپارات داستان شش پسر نوجوان است که در یک روستای دورافتاده تصمیم می‌گیرند برای اجاره یک آپارات هشت میلیمتری از یک دوره‌گرد در آغل‌های روستا کارگری کنند تا پول مورد نیاز خود را برای اجاره آپارات مهیا کنند.

سایر عوامل فیلم کوتاه «آپارات» عبارتند از: نویسنده و کارگردان حسن نجم‌آبادی، مدیر فیلمبرداری عرفان احتشامی، صدابردار مرتضی عظیمی، تدوین و صداگذاری پیمان شاه‌محمدی، اصلاح رنگ و نور فربد جلالی، دستیار کارگردان وحید سواری‌زاده، برنامه‌ریز امین سواری‌زاده، منشی صحنه آریانا جوکار، فیلمبردار محسن سلطانی، مدیر تولید علی نجم‌آبادی، مجری طرح کمپانی مستقل مورچه، دستیاران فیلمبردار ترانه حامدی، علی رضایی و عارف قلی‌زاده، مدیر تدارکات حجت نجم‌آبادی، طراح پوستر پارسا ماندگاریان، مترجم حسن شرف‌الدین، پشتیبانی فنی پارس‌لنز و سینمامکس، عکاس محدثه محمدی، مشاور رسانه‌ای آزاده فضلی، تهیه‌کننده حسن نجم‌آبادی، پخش بین‌الملل کمپانی مستقل مورچه.

به گزارش ایمنا، فیلم کوتاه آپارات تاکنون در کشورها و جشنواره‌های مختلف از جمله، مجارستان، لهستان، ایتالیا، چین، کره جنوبی، روسیه، دانشگاه هاوایی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین و اروپایی به نمایش در آمده است.

کد خبر 586387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.