آسیب‌پذیرترین افراد در برابر گردوغبار موجود در هوا

معمولا نوزادان و کودکان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم، برونشیت و آمفیزم و بیماران قلبی جزو آسیب‌پذیرترین افراد در برابر گردوغبار هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پدیده گردوغبار طبیعی است و در بخش‌هایی از جهان که مناطق خشک و بیابانی وسیعی دارد، ایجاد می‌شود. ذرات گردوغبار از نظر اندازه کاملاً متفاوت هستند و از درشت تا ریز طبقه‌بندی می‌شوند. ذرات درشت گردوغبار حداکثر می‌توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند، اما ذرات ریز می‌توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کند.

متداول‌ترین نشانه‌هایی که طی یک پدیده گردوغبار مشاهده می‌شود شامل تحریک چشم‌ها و راه‌های فوقانی هوایی است. معمولاً نوزادان و کودکان، سالخوردگان، افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم، برونشیت و آمفیزم و بیماران قلبی جزو آسیب‌پذیرترین افراد در برابر گردوغبار هستند. زمانی که این افراد در معرض گردوغبار قرار می‌گیرند، طول عمر کاهش پیدا می‌کند، مشکلات تنفسی حاد ایجاد می‌شود و واکنش‌های آلرژیک و حملات آسم نیز تحریک خواهد شد.

توصیه شده است به منظور کاهش اثرات نامطلوب گردوغبار از فعالیت در خارج منزل اجتناب کنید، درب و پنجره‌ها را بسته نگه دارید و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانید. اگر دارای آسم هستید یا نشانه‌هایی مانند تنگی نفس، سرفه، خس‌خس و درد قفسه سینه را مشاهده کردید، برنامه درمانی خود را دنبال کنید. در صورتی که علائم برطرف نشد، با پزشک خود مشورت کنید.

کد خبر 586146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.