بیت کوین سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار را از دست داد

بازار امروز روند نزولی داشت و فقط اوالانچ مثبت بود. براساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده پیش‌بینی می‌شود سطح ۲۰ هزار دلار نیز پایدار نباشد و احتمال ریزش قیمتی از این سطح برای بیت‌کوین تا محدوده ۱۸ هزار دلار وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین اخبار امروز در حوزه بازار رمزارزها که منتشر شد دعوت گرگ وال استریت یعنی جردن بلفورت از مردم برای خرید بیت کوین بود اما تأثیری در بازار نداشت، ارزش بازار رمزارزها در محدوده ۸۷۸ میلیارد دلار و دامیننس بیت کوین ۴۳ درصد بود، شاخص ترس و طمع نیز به سطح ۱۸ واحد رسیده است که نسبت به روز گذشته بهبود یافته است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۱۹ هزار و ۹۹۴ دلار

تغییرات: افت ۱.۵۳ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۲۹ دلار

تغییرات: افت ۲.۵۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۳۲ دلار و ۶۳ سنت

تغییرات: افت ۰.۹۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۵۶ دلار

تغییرات: افت ۲.۴۳ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۲۳ دلار

تغییرات: افت ۱.۰۴ درصدی

سولانا (SOL): ۳۵ دلار و ۷۲ سنت

تغییرات: افت ۰.۵۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۷۴ دلار

تغییرات: افت ۲.۸۸ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۸۱ سنت

تغییرات: افت ۳.۱۸ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۷۸ دلار

تغییرات: افت ۱.۰۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۳۱ سنت

تغییرات: رشد ۲.۳۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار را از دست داد

حمایت: ۱۸ هزار دلار

مقاومت: ۲۰ و ۲۶ هزار دلار

پیش‌بینی: بیت کوین در سطح ۲۰ هزار دلار بسیار ناپایدار است و با رشد بالای این سطح مجدد به زیر ۲۰ هزار دلار بازمی‌گردد، در زمان نوشتن این گزارش نیز بارها به زیر ۲۰ هزار دلار رسید. برای بازار فردا پیش بینی روند نزولی خواهیم داشت، پیش بینی افت تا سطح ۱۸ هزار دلار را برای بیت کوین داریم.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بیت کوین سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار را از دست داد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

بیت کوین سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار را از دست داد

ارزش بازار حوزه دیفای

بیت کوین سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار را از دست داد

شاخص ترس و طمع

بیت کوین سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار را از دست داد

اخبار بازار رمزارزها

امروز بیت کوین بخرید تا بعداً سود کنید

جردن بلفورت (Jordan Belfort)، فردی که فیلم گرگ وال‌استریت را بر اساس داستان زندگی او ساخته‌اند، در سال‌های اخیر نظر خود را درمورد بیت کوین تغییر داده است. بلفورت اخیراً گفته است که اگر استراتژی سرمایه‌گذاری در بیت کوین در سه تا پنج سال آینده سودآور نباشد، حسابی شوکه خواهد شد. بلفورت به هولدرهای بیت کوین توصیه می‌کند که موقعیت‌های خود را حداقل برای ۳۶ ماه دیگر حفظ کنند؛ چراکه این ارز دیجیتال شانس خوبی برای افزایش مجدد قیمت در این دوره دارد. به گفته او: اگر دید سه یا شاید پنج‌ساله داشته باشید، احتمال سودکردن شما زیاد است؛ زیرا عوامل فاندامنتال بیت کوین بسیار قوی است.

سنگاپور بیشترین جستجو برای توکن‌های غیرمثلی را به خود اختصاص داده است

پژوهش جدید وب‌سایت کش نت یواس‌ای (cashnetusa.com) نشان می‌دهد که مردم کشور سنگاپور بیشترین جستجو برای توکن‌های غیرمثلی را داشته‌اند. هنگ کنگ نیز از نظر میزان جستجوی مردم برای این فناروی در رتبه دوم قرار گرفته است. داده‌های این پژوهش همچنین حاکی از آن است که مردم لهستان کمترین علاقه را به توکن‌های غیرمثلی دارند. یکی دیگر از یافته‌های این پژوهش آن است که اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در میان سایر پروژه‌های NFT بیشترین جستجو را در جهان داشته است.

یک تیم خودروهای مسابقه‌ای جی‌تی برای سنجش اصالت قطعات خودرو از NFT ها استفاده می‌کند

تیم خودروهای مسابقه‌ای جی‌تی وینچنزو سوسپیری ریسینگ (Vincenzo Sospiri Racing) که توسط بخش موتور اسپرت لامبورگینی پشتیبانی می‌شود، از همکاری خود با پلتفرم توکن‌های غیرمثلی (NFT) گ و۲ ان‌اف‌تی (Go۲NFT) برای تصدیق قطعات خودرو خبر داد. این تیم از طریق گ و۲ ان‌اف‌تی و پلتفرم بلاک چین اسکی نتورک (Skey Network) برای خودروهای مسابقه‌ای خود گواهی NFT صادر می‌کند. این اقدام به این تیم اجازه می‌دهد از کیفیت قطعات خودروهای خود مطمئن شود.

دولت ایتالیا ۴۶ میلیون دلار به پروژه‌های بلاک چین کمک می‌کند

وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا اعلام کرده است که پروژه‌های بلاک چین خاص می‌توانند با آغاز ماه سپتامبر (شهریور) برای دریافت ۴۶ میلیون دلار کمک‌هزینه دولتی درخواست دهند. این وزارتخانه اعلام کرد که شرکت‌های تحقیقاتی خصوصی و عمومی قادر خواهند بود برای دریافت بودجه از دولت در راستای توسعه پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری بلاک چین درخواست دهند.

رشد بیش از ۳۰ درصدی توکن کازماس در ماه ژوئیه

توکن بومی شبکه کازماس (Cosmos) یعنی ATOM، در چند روز گذشته رشد قابل‌توجهی از خود نشان داده است. این توکن از ابتدای ماه ژوئیه تا امروز رشد بیش از ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. همچنین امروز اعلام شد که این توکن قرار است با یکی از محبوب‌ترین پروتکل‌های شبکه دیفای یعنی ثور چین (Thorchain) ادغام شود. به این ترتیب، کاربران کازماس می‌توانند بدون راه‌حل‌های رپ‌کردن (Wrapping) و یا ایجاد پل‌های واسطه، توکن‌های خود را به‌راحتی و مستقیماً با توکن‌های بومی شبکه‌های بیت کوین و اتریوم تعویض کنند.

بانک مرکزی انگلستان خواستار بهبود چارچوب‌های نظارتی و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال شد

بانک مرکزی انگلستان در گزارش ثبات مالی ماه ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر) خود اظهار کرده است، عواملی ازجمله رشد بازار ارزهای دیجیتال و تغییرات آب و هوایی، «تهدید فوری» برای ثبات مالی انگلستان ایجاد نکرده است اما پتانسیل انجام این کار را در آینده دارد. کمیته سیاست مالی این بانک خاطرنشان کرد که رویدادهای اخیر این فضا، ازجمله نوسانات شدید ارزهای دیجیتال، «عدم تطابق نقدینگی»، تضعیف اطمینان سرمایه‌گذاران به استیبل کوین‌ها و بازگشت موقعیت‌های اهرم‌دار در بازار، می‌تواند ثبات مالی را درصورت کنترل نشدن تهدید کند. در ادامه گزارش گفته شده است: «اگر فعالیت‌های دارایی‌های ارز دیجیتال و ارتباط آن با سیستم مالی گسترده‌تر به توسعه ادامه یابد، خطرات و ریسک‌های سیستمی ظاهر می‌شود؛ مگر اینکه این فعالیت‌ها بررسی شوند. این امر نیاز به تقویت قانون‌گذاری‌ها و بهبود چارچوب‌های نظارتی را برای رسیدگی به بازارها و فعالیت‌های آن تأکید می‌کند.»

سرمایه‌گذاران کوچک در حال انباشت بیت کوین هستند

به‌رغم وضعیت نامطلوب بازار بیت کوین، داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشانه‌های مثبتی از فعالیت سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. تعداد آدرس‌های دارای حداقل یک بیت کوین به‌طور تصاعدی در حال افزایش است. همان‌طور که داده‌های پلتفرم گلسنود نشان می‌دهد، تعداد این آدرس‌ها در حال رسیدن به ۸۸۰٬۰۰۰ واحد است. از دلایل مهم این اتفاق می‌تواند این باشد که سرمایه‌گذاران کوچک تصمیم به هولد و نگهداری دارایی‌های خود گرفته‌اند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا به‌جای اینکه به‌طور فعالانه به خرید و فروش دارایی‌های خود در بازار بپردازند، آن‌ها را نگهداری کنند. با این وجود، برخی از صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر تمایل دارند که دارایی‌های بیت کوین خود را بین کیف پول‌های متعدد توزیع کنند تا وجوه کاربران خود و تأمین نقدینگی را تضمین کنند و فرایند مدیریت صندوق‌های خود را بهبود ببخشند.

دولت بریتانیا در مورد وضع مالیات بر حوزه دیفای از عموم مردم نظرخواهی می‌کند

دولت بریتانیا قصد دارد برای وضع مالیات بر وام‌ها و سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال در حوزه دیفای از عموم مردم نظرخواهی کند. سازمان درآمدها و گمرکات سلطنتی بریتانیا از سرمایه‌گذاران، متخصصان و سازمان‌های دخیل در فعالیت‌های مرتبط با دیفای، انجمن‌ها و نهادهای نمایندگی معامله‌گران، مؤسسات آموزشی و اتاق‌های فکر و همچنین کسب‌وکارهای حسابداری و مشاوره مالیاتی نظرخواهی می‌کند. سازمان‌ها و افراد علاقه‌مند تا ۳۱ آگوست (نهم شهریور) فرصت دارند پاسخ خود را از طریق ایمیل ارسال کنند.

بزرگ‌ترین ماینر جهان ۷۹ درصد از بیت کوین‌های خود را فروخت

کور ساینتیفیک (Core Scientific)، بزرگ‌ترین شرکت استخراج ارزهای دیجیتال جهان که سهام آن عمومی شده است، گزارش عملکرد خود برای نیمه اول ۲۰۲۲ را منتشر کرد. با توجه به این گزارش، این شرکت مقدار ۷٬۲۰۲ واحد از بیت کوین‌های خود را با قیمت متوسط ۲۳٬۰۰۰ دلار در ماه ژوئن (خرداد و اوایل تیر) فروخته است. کل درآمد حاصل از این فروش معادل ۱۶۷ میلیون دلار بوده است. تا پایان ماه ژوئن، این شرکت ۱٬۹۵۹ بیت کوین و ۱۳۲ میلیون دلار پول نقد در ترازنامه مالی خود داشته است. بنابراین می‌توان گفت که کور ساینتیفیک بیش از ۷۸.۶ درصد از ذخایر بیت کوین خود را فروخته است.

این شرکت استخراج توضیح داده است که درآمد حاصل از این فروش صرف پرداخت هزینه سرور دستگاه‌های ASIC، سرمایه برای مراکز داده اضافی و پرداخت بدهی‌ها شده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که به فروش بیت کوین برای پرداخت هزینه‌های عملیاتی و تأمین نقدینگی کافی ادامه خواهد داد.

نقشه بازار

بیت کوین سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار را از دست داد

کد خبر 586139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.