مدیریت پسماند ضروری‌ترین محور توسعه پایدار است

معاون خدمات شهری شهردار قم گفت: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود و نداشتن توجه کافی به این موضوع، تأثیر زیادی در تخریب محیط‌زیست و طبیعت دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم اظهار کرد: بررسی نقش فناوری‌های جدید در موضوع بازیافت و تفکیک پسماندهای شهری با تأکید بر جنبه‌های زیست‌محیطی ضروری است که برای این منظور نیاز است مراکز علمی و دانشگاهی وارد میدان شوند و تحقیقات و پژوهش‌هایی صورت پذیرد تا پایه و اساس اقدامات و برنامه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی گفت: مدیریت پسماند، یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود و توجه کافی نداشتن به این موضوع تأثیر زیادی در تخریب محیط‌زیست و طبیعت دارد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار قم با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع مدیریت پسماند تصریح کرد: ضروری است سازمان مدیریت پسماند نسبت به استفاده از پتانسیل پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه مدیریت پسماند و ایده‌های زیست‌محیطی وارد شود که در این زمینه مراحل علمی و فنی باید طی شده و ضمانت اجرایی طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در نظر گرفته شود.

وی گفت: شرکت‌هایی که در حوزه‌های زیست‌محیطی و مدیریت پسماند فعالیت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه و ارائه طرح، از حمایت‌های لازم جهت اجرایی شدن طرح‌ها برخوردار شوند.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به بررسی و بازنگری شیوه‌نامه و دستورالعمل پسماندهای عمرانی ساختمانی، خواستار پیگیری این موضوع با توجه به محل دفن پسماندهای عمرانی در بالادست پردیسان و شکل‌گیری طرح نهضت ملی مسکن شد و اضافه کرد: تهیه و تدوین برنامه جامع و کامل ارتقای کیفی و کمی کودهای تولیدی ۰۵ و ۰۱۵ و اقتصادی کردن و فروش محصول از اقدامات مهم سازمان است.

وی در ارتباط با ایجاد مزرعه خورشیدی گفت: با توجه به ظرفیت فنی و دانش‌محور مناسب و منسجم که در چند سال گذشته در سازمان شکل گرفته است، به‌زودی شاهد اجرای پروژه تولید برق و استحصال انرژی خواهیم بود.

کد خبر 586133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.