آزادی۴۷۰ زندانی از زندان‌های استان اصفهان در هفته قوه قضائیه

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان از آزادی۴۷۰ زندانی از زندان‌های استان اصفهان و ارائه تسهیلات ارفاقی به زندانیان، خبر داد.

علیرضا بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طول هفته قوه قضائیه با برنامه‌ریزی و مشارکت با دستگاه قضائی استان، ۴۲۲ قاضی از محاکم عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان در زندان‌ها حضور یافتند و با ملاقات ۲۸۰۰ زندانی، مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به آزادی ۴۷۰ زندانی، افزود: پس از بررسی پرونده قضائی زندانیان مذکور، ۲۵۳ نفر آزاد شدند، ۴۷ نفر با آزادی مشروط، ۱۶۷ نفر با مرخصی پایان حبس و سه نفر نیز با عفو به آغوش خانواده بازگشتند. در ادامه روند بررسی پرونده‌های زندانیان و ملاقات‌های انفرادی با آن‌ها توسط قضات، به هشت نفر قبولی وثیقه، ۱۱۲۵ نفر مرخصی و ۲۲ نفر تعلیق مجازات به عنوان ارفاقات قانونی اعطا شد.

ارائه تسهیلات ارفاقی به زندانیان

عضو شورای قضائی استان اصفهان با اشاره به ارائه طرح تسهیلات ارفاقی به زندانیان در طول هفته قوه قضائیه، تصریح کرد: قضات دستگاه قضائی استان اصفهان با اشتغال رأی باز ۱۵۹ نفر، استفاده از پابند الکترونیک شش نفر، عفو سه نفر و ارشاد دادخواست اعسار شش نفر موافقت کردند.

وی با اشاره به مقایسه ۱۴ زندان استان براساس جمعیت کیفری، خاطرنشان کرد: طی هفته قوه قضائیه بیشترین قضات با تعداد ۱۶۹ نفر مربوط به زندان مرکزی و سپس کاشان با ۵۱ نفر بوده است و در ملاقات زندانی با قاضی نیز زندان مرکزی با ۶۶۰ ملاقات و اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی استان نیز با آمار ۵۰۰ نفره مشمول این طرح شدند.

کد خبر 585870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.