مردم شهر سردشت از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مردم شهر سردشت از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پور امروز - یکشنبه دوازدهم تیرماه - در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب شرب شهرهای سردشت و لردگان لازم است، تأمین اعتبار جهت طرح انتقال آب آتشگاه به این شهرها در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم شهر سردشت از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند، ادامه داد: برای تسریع طرح ساخت بیمارستان شبانه‌روزی در شهر سردشت نیاز به تأمین اعتبار لازم است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص عمده مشکلات شهرستان لردگان، تصریح کرد: اجرای طرح مجتمع اداری در شهر سردشت، تسریع در اجرای آزادراه لردگان به ایذه، چهاربانده کردن جاده لردگان به فلارد، تسریع در تحویل ام آر آی، تجهیز بیمارستان لردگان به آنژیوگرافی، اندوسکوپی، کلونوسکوپی و سنگ‌شکن کلیه، تأمین اعتبار لازم برای اتمام مرکز خدمات جامع سلامت چنارمحمودی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار برای مقاوم‌سازی مسکن روستاییان، تخصیص اعتبار جهت تأمین آب شرب بهداشتی و کافی برای روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند، تأمین اعتبار جهت تسریع در اجرای آسفالت جاده لردگان به سردشت، اجرای طرح گردشگری در سرچشمه روستای چمن‌بید و گوشه، تخصیص اعتبار جهت نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده مناطق عشایر نیز ضروری به نظر می‌رسد.

حسین‌پور با بیان اینکه تخصیص اعتبار به بخشداری‌ها و افزایش اختیارات اجرایی آنها در زمینه کاهش مشکلات دهیاری‌ها می‌تواند بار مشکلات روستاییان را کاهش دهد، افزود: درآمد برخی دهیاری‌ها در سال ۶۰ میلیون تومان بوده است، لذا درآمد و هزینه‌های آنها همخوانی ندارد، پس اعتبارات دهیاری‌ها باید افزایش یابد، همچنین باید طرح تهاتر قیر در شهرهای کم درآمد اجرا شود.

وی در خصوص درجه‌بندی دهیاری‌ها، اظهار کرد: دهیاری‌های درجه پنج و شش باید به عنوان دستگاه اجرایی در نظر گرفته و به سامانه ستاد جهت برگزاری مزایده و مناقصه عمومی تجهیز شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تأمین اعتبار لازم برای آسفالت روستاها از محلی غیر از اعتبارات روستاها لازم است، اعتبارات ۹۰ درصد دهیاری‌ها جوابگوی هزینه‌های بسیار بالای آسفالت نیست، حتی اگر قیر رایگان باشد.

وی با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار برای احداث پارک و بوستان در شهرهای کوچک و روستاها، اظهار کرد: برای تأسیس پارک و بوستان در شهرهای کوچک و روستاها به ویژه روستاهای با بیش از یک هزار نفر جمعیت، تخصیص اعتبار نیاز است.

کد خبر 585644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.