مراکز فرهنگی در منطقه ۲ توسعه می‌یابد

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: تجهیز و توسعه کتابخانه دهنو و مراکز فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است و در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی با احیای حمام دهنو، طرح موزه مردم‌شناسی نیز با مشارکت اهالی اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی میز محلات منطقه دو شهرداری که با حضور معتمدان و فعالان فرهنگی و اجتماعی محله دهنو برگزار شد، اظهار کرد: این محله یکی از محله‌های پر شور، منسجم و فعال مردمی منطقه دو شهرداری است که در ابتدای مدیریت جدید با همکاری معتمدان و فعالان فرهنگی توانستیم مشکلات را شناسایی و برای رفع آن هدف‌گذاری کنیم.

وی افزود: از سال گذشته بعضی از محله‌ها در مناطق شناسایی و برای ارتقای کیفی و رفع محرومیت در دستور کار قرار گرفته است که از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ با انتخاب محله دهنو در منطقه دو معضلات محلی شناسایی و اولویت‌بندی شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه بودجه‌ای جهت اقدامات و ارتقای کیفی محله‌ها، امور عمرانی، خدماتی و فرهنگی و در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بر همین اساس بودجه محله‌محوری و رفع محرومیت برای دو محله "دهنو و ولدان" توسط شورای اسلامی شهر تصویب و از محل بودجه شهرداری مرکزی برای ارتقای کیفی محله‌ها در قالب بودجه محرومیت‌زدایی ردیف بودجه قابل توجهی پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به برنامه‌های عمرانی محله دهنو، گفت: یکی از پروژه‌های محلی، تعریض و ادامه خیابان ولی عصر (عج) این محل است که در صورت همکاری مالکان تا آخر سال تعریض و احداث خیابان در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

صیرفی‌نژاد گفت: پروژه مهم دیگر این محله گلوگاه‌های محلی است که آزادسازی گلوگاه‌های محلی، روکش و آسفالت معابر اصلی و فرعی و رفع گلو گاه‌های محلی پیاده‌روسازی خیابان امام خمینی (ره) و خیابان ولی‌عصر و نیز زیباسازی و دیوار نگاری، ساخت سردیس "شهیده طیبه واعظی" و تجهیز پارک‌ها در دستورکار قرار گرفته است که اکنون در مرحله سازمان طراحی شهرداری جهت تعیین پیمانکار و پیش‌بینی اعتبار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار ویژه برنامه‌های شاد و مفرح در محله‌های منطقه دو با نگاه محله محوری و عدالت‌محوری در محله‌های مختلف برگزار شده است، تصریح کرد: در صورت تأمین زمین مناسب، تا پایان سال جاری احداث سالن ورزشی باستانی و زورخانه با بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در دستور کار ویژه قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: تجهیز و توسعه کتابخانه دهنو و مراکز فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است و در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی با احیای حمام دهنو، طرح موزه مردم‌شناسی نیز با مشارکت اهالی اجرایی خواهد شد.

بیشترین مساعدت فرهنگی را به کانون‌های فرهنگی دهنو دادیم

فریبا زارعان، معاون فرهنگی منطقه دو شهرداری اصفهان نیز با تشریح برنامه‌های فرهنگی در محله دهنو، گفت: پس از یک دوره طولانی کاهش برنامه‌های فرهنگی به دلیل کرونا، برنامه‌های فرهنگی این منطقه با تغییر مدیریت شهری از بهمن ماه سال گذشته آغاز و روح تازه‌ای در منطقه دو دمیده شد و از ظرفیت فرهنگسراها به خصوص فرهنگسرای سراج این محله استفاده کردیم.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های مشاوره‌های ازدواج در منطقه دهنو، افزود: برنامه پاتوق همدلی و پاتوق مردانه، پارک دانایی، سه‌شنبه‌های بانشاط از مطالبات محلی مردم محله مبنی بر ادامه‌دار بودن برنامه‌های آن بوده است.

معاون فرهنگی منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در محله دهنو با توجه به مطالبه و مشارکت شهروندان بیشترین مساعدت و هزینه‌های کانون مردم نهاد و برنامه‌های مشارکتی را داشته‌ایم.

تغییر نام محله"دهنو" یک مطالبه مردمی از مسئولان شهری

در ادامه این نشست بعضی مطالبات مردمی توسط معتمدان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در حضور مسئولان شهری و شورا مطرح شد که عدالت محوری در توزیع منابع و توسعه شهری، کاشت گل و گلکاری، آسفالت معابر، افزایش سرانه فضای سبز بخشی از مطالبات مطرح شده مردم محلی دهنو بوده است.

همچنین برخورد صادقانه و تعهد به قول‌های مردمی از جمله ساخت ذکر خانه (زورخانه) که مصوبه دو دوره گذشته شورای اسلامی شهر بوده است، اما عملیاتی نشده است، از دیگر خواسته‌های مردمی این محله عنوان شد.

افزایش اتوبوس از ایستگاه مترو قدس تا محله دهنو، تعمیر پل هوایی تعطیل شده، تأمین مبلمان شهری در پارک شهید سهراب نریمانی، ساخت سالن مطالعه و زیباسازی ورودی محله و تغییر نام "محله دهنو" از دیگر مطالباتی بود که توسط یکی از معتمدان محله دهنو مطرح شد.

کد خبر 585629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.