نشست بررسی «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب»

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع بررسی زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم آزاد است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، ساعت ۱۴ تا ۱۶ دوشنبه _سیزدهم تیرماه ۱۴۰۱_ با سخنرانی محمدحسن مقیسه، پژوهشگر و استاد دانشگاه و مؤلف کتاب امین زبان فارسی در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار خواهد شد.

زبان، یکی از مؤلفه‌های مؤثر در هویت بخشیدن به تمدن و فرهنگ هنر کشور است. زبان فارسی که بیش از هزار سال سابقه کتابت در فرهنگ بشری دارد و توانسته است از رهگذر متون منثور و منظوم خود، آثار مانایی خلق کند، همواره در نگاه بلند ادیبان و رهبران فهیم کشور، عزیز و عظیم بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سنین نوجوانی به موضوع ادبیات، چه با مطالعه داستان‌ها و رمان‌ها و چه با سیر در اشعار شاعران، مأنوس بوده‌اند، به خوبی به نقش زبان در پویایی و ماندگاری آثار ادبی پی برده‌اند. از سوی دیگر، امروزه بر کسی پوشیده نیست که زبان کارکرد سیاسی و بین‌المللی نیز دارد و می‌تواند یکی از مقولات وحدت سیاسی هر کشور محسوب شود.

نشست «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» که با سخنرانی محمدحسن مقیسه برگزار می‌شود، گزارشی از نقطه نظرها، دیدگاه‌ها، کوشش‌ها و دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب درباره حفظ و گسترش زبان فارسی در داخل و خارج از کشور است.

این برنامه به صورت زنده از آپارات و صفحه مجازی حوزه هنری به نشانی‌های www.aparat.com/hozehonari و Instagram.com/h.z.farsi پخش خواهد شد.

این نشست در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده برگزار خواهد شد و حضور در آن برای عموم آزاد است.

کد خبر 585609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.