شعر از بنیادهای فکری فرهنگی برای تجلی اندیشه‌های بزرگ انسانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در اشعار رهبر معظم انقلاب شعرهای تاثیرگذاری در موضوع انتظار و فرج وجود دارد، خاطرنشان کرد: شعر از بنیادهای فکری فرهنگی برای تجلی اندیشه های بزرگ انسانی است.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار در بناب با بیان این‌که رهبر انقلاب در قله حکمت و عرفان قرار دارند و شاعری چیره دست هستند، اظهار کرد: بسیاری از اشعار ایشان در دوران جوانی از بین رفته است، اما یک دیوان بزرگ از اشعارشان در دسترس علاقمندان است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به شاعران داشته و ایشان چراغ شعر و شاعری را پرفروغ نگه داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه محمد حسین شهریار بر تارک شعر و ادبیات کشور می‌درخشد، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی مملو از بزرگان، شعرا و هنرمندانی ولایی و آئینی از قرون گذشته تا کنون است.

وی با بیان این‌که شعرا بزرگترین مضامین اخلاقی را در قالب شعر ارائه می‌دهند، اظهار کرد: شاعران بزرگ ایران زمین، همچون سعدی، حافظ، فردوسی، صائب تبریزی و شهریار اوج حکمت و معنویت را با شعر آفریدند.

وی اضافه کرد: افتخار ما خادمی مردم است و هیچ شانی به جز سربازی ولایت نداریم. همچنین درخواست نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان را پیگیری می‌کنم.

کد خبر 559290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.