فرایند هوشمندسازی چرخه پسماندهای ساختمانی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تشریح فرایند هوشمندسازی چرخه پسماندهای ساختمانی در این کلان‌شهر که عملیات اجرایی آن از ابتدای امسال آغاز شده است، گفت: با استفاده از سامانه هوشمندسازی پسماندهای ساختمانی، تمام مراحل خاک‌برداری و نخاله‌برداری از مبدا تا مقصد تحت نظارت است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سامانه هوشمندسازی پسماندهای ساختمانی سال گذشته تعریف و پس از تعطیلات نوروز امسال سیستم اجرایی آن عملیاتی شد.

وی با اشاره به دریافت مجوز برای انجام تمام مراحل احداث یک ساختمان از جمله خاک‌برداری، تخریب و نخاله‌برداری، افزود: در گذشته دریافت مجوز به صورت دستی و کاغذی صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر این فرایند با ارائه پروانه ساختمانی به دفاتر کارگزاری سازمان بار، امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه نشانی شش دفتر کارگزاری سازمان بار در مناطق پانزده‌گانه شهرداری به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است، گفت: در این دفاتر فرم مخصوص اطلاعات پروانه ساختمانی وارد فرم مخصوص می‌شود، فیش هزینه خاکبرداری و نخاله‌برداری دریافت و در نهایت مجوز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل خاک‌برداری و نخاله‌برداری از مبدا تا مقصد از طریق سامانه هوشمندسازی پسماندهای ساختمانی تحت نظارت است و شماره پلاک خودروهای حمل بار در این سامانه ثبت می‌شود، گفت: در صورتی که پسماندها و نخاله‌های ساختمانی در محلی غیر از گردنه زینل تخلیه شود، از طریق این سامانه قابل ردیابی خواهد بود و به مالک اخطارهای لازم داده خواهد شد.

ساکتی با تاکید بر اینکه با تعریف سامانه هوشمندسازی پسماندهای ساختمانی به دنبال جلوگیری از تخلیه نخاله‌های پراکنده در حاشیه شهر یا دیگر نقاط آن هستیم، گفت: در این سامانه به صورت روزانه تعداد مجوزها در هر منطقه ثبت می‌شود و گشت‌های رفع تخلفات شهری و کنترل نظارت مطابق با دستورالعمل در مناطق پانزده‌گانه نظارت لازم بر انجام عملیات حفاری را انجام می‌دهند که در صورت نداشتن مجوز، از ادامه حفاری جلوگیری و مالک به دفاتر کارگزاری راهنمایی می‌شود تا مجوزهای لازم را دریافت کند.

وی با بیان اینکه، ادامه داد: یکی از معضلات موجود در سطح شهرها، تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه و حریم شهرها است که این مسئله توسط عوامل اجرایی در حال نظارت است و به طور قطع با فعالیت این سامانه و نصب بارکدخوان روی ماشین‌آلات حمل خاک و نخاله این موارد کاهش خواهد یافت.

کد خبر 585492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.