عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۱ تیر

در این بسته خبری در مورد سود هر ثانیه ۱۷۰۰ اپل، عرضه گوشی پرچمدار آنر ۷۰ پرو و تصمیم مایکروسافت برای انتشار نسخه جدید و سریع‌تر Outlook برای اندروید می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

تبدیل آزمایشی پست‌های ویدیویی اینستاگرام به ریلز

اینستاگرام سرگرم آزمایش تغییری است که پست‌های ویدیویی را به ریلز (Reels) تبدیل می‌کند. به نظر می‌رسد شرکت مِتا (شرکت مادر اینستاگرام) به دنبال حمایت جدی از بخش ویدیوهای کوتاه ریلز است. مت ناوارا، مشاور شبکه اجتماعی، اسکرین شاتی را در توئیتر ارسال کرد که اطلاعیه‌ای را درباره یک قابلیت آزمایشی در اینستاگرام نشان می‌دهد. در این آزمایش، همه پست‌های ویدیویی به عنوان ریلز در این اپلیکیشن به اشتراک گذاشته خواهند شد.

در شرایطی که ویدئوهای سبک تیک تاک، به سرعت به قالب محبوب در اینستاگرام و فیس بوک تبدیل شده است، این اقدام تعجب برانگیز نیست. مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا در گزارش درآمدهای مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ریلز اکنون قالب محتوایی برخودار از سریع‌ترین نرخ رشد است.

کریس کاکس، مدیر محصول مِتا، ریلز را یک نقطه روشن برای این شرکت دانسته و در یادداشت اخیری به کارمندان این شرکت درباره اوضاع دشوار پیش رو، به دلیل کندی رشد هشدار داده است. یکی از پروژه‌هایی که مِتا قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ روی آن متمرکز شود، درآمدزایی هر چه سریع‌تر از ریلز است.

گوشی‌های پرچمدار Xiaomi 12S با بدنه‌ای از جنس چرم سیلیکونی و دوست‌دار محیط زیست در راه‌اند

بر اساس افشاگری اخیر، گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ اس (Xiaomi 12S) با بدنه‌ای تولید می‌شوند که از جنس چرم سیلیکونی و همچنین دوست‌دار محیط زیست است.

شیائومی قصد دارد در رویدادی اختصاصی از گوشی‌های پرچمدار سری شیائومی ۱۲ اس خود در تاریخ چهارم ژوئیه (۱۳ تیر) رونمایی کند. بر اساس گزارش جدید، این گوشی‌ها از جنس چرم سیلیکونی تولید می‌شوند که ماده‌ای است سازگار با محیط زیست و همچنین مقاوم در مقابل گردوخاک.

طبق افشاگری جدید، این ماده بدلیل اینکه به راحتی تمیز می‌شود و مقاومت بالایی در مقابل خط و خش دارد، ماندگاری گوشی را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. افزون بر این، کمپانی شیائومی بافت چرم را به گونه‌ای طراحی کرده که با در دست گرفتن گوشی‌های Xiaomi 12S احساس خوبی به کاربر القا شود و به دست گرفتن آن نیز راحت‌تر باشد.

گوشی پرچمدار آنر ۷۰ پرو عرضه شد

آنر ۷۰ پرو از پردازنده دایمنسیتی ۹۱۰۰ مدیاتک، حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR۵ و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS ۳.۱ پشتیبانی می‌کند. آنر در ماه می گوشی‌های هوشمند پرچمدار آنر ۷۰ پرو و آنر ۷۰ پرو پلاس را در کشور خود، چین عرضه کرد. بسیاری از مشخصات این دو گوشی هوشمند با یکدیگر یکسان است.

روز گذشته این شرکت به طور رسمی فروش مدل با پیکربندی ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی آنر ۷۰ پرو را با قیمت ۴۳۹۹ یوان (۶۵۷ دلار) آغاز کرد.

آنر ۷۰ پرو دارای یک صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی فول اچ دی پلاس ۱۰ بیتی OLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز می‌باشد. این گوشی هوشمند به حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر و فناوری پانچ هول برای دوربین جلو مجهز شده است. این دستگاه از پردازنده دایمنسیتی ۹۱۰۰ مدیاتک، حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند.

اجرای بازی‌های ایکس باکس در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ بدون نیاز به کنسول

سامسونگ امروز مرکز بازی خود را برای تلویزیون‌ها و مانیتورهای هوشمند ۲۰۲۲ خود راه اندازی می‌کند. این مرکز بهترین برنامه‌های پخش بازی را در یک مکان واحد با دسترسی سریع به GeForce Now انویدیا، Google Stadia، Utomik، Twitch و برنامه جدید Xbox TV مایکروسافت گرد هم می‌آورد. حتی آمازون لونا نیز به زودی در دسترس خواهد بود و به طور منظم در رابط کاربری Samsung Gaming Hub ادغام شده است.

با این حال، هاب بازی تنها به عنوان یک نقطه راه‌اندازی برای اجرای بازی‌های ابری عمل نمی‌کند. کاربران کنسول‌های بازی ویدئویی متصل به HDMI که به تلویزیون وصل هستند نیز می‌توانند با کاربرانی که به صورت ابری و آنلاین بازی موردنظر را بازی می‌کنند، تجربه بازی چند نفره آنلاین را داشته باشند. سامسونگ ویژگی کراس پلی و بازی در پلتفرم‌های مختلف را در سرویس جدید خود قرار داده و شما می‌توانید با کاربرانی که از کنسول دیگری برای اجرای بازی استفاده می‌کنند، به صورت آنلاین بازی کنید. این بدان معناست که هدست‌ها و کنترل‌کننده‌های بلوتوث مختلف در کنسول‌های دیگر از طریق Samsung Gaming Hub کار خواهند کرد.

بزرگترین افزوده جدید به مرکز بازی سامسونگ، برنامه تلویزیون ایکس باکس مایکروسافت است. در حالی که Stadia، GeForce Now، و Twitch در تلویزیون‌های مختلف در دسترس هستند، برنامه Xbox در حال حاضر منحصراً در Samsung Gaming Hub است و دسترسی به Xbox Cloud Gaming را فراهم می‌کند. Fortnite برای پخش رایگان در دسترس است، اما برای انجام بیش از ۱۰۰ بازی به اشتراک Xbox Game Pass Ultimate نیاز دارید.

سونی احتمالاً گوشی‌های جدیدش را با رابط کاربری Flyme OS عرضه می‌کند

گزارشی غیررسمی می‌گوید که احتمال دارد سونی گوشی‌های سری اکسپریا را به رابط کاربری Flyme OS شرکت گوشی‌ساز میزو مجهز کند.

سونی سال گذشته میلادی قراردادی با شرکت چینی میزو امضا کرد تا برخی از المان‌های رابط کاربری Flyme OS این شرکت در گوشی‌های هوشمند سری Sony Xperia استفاده شود. از آن زمان، سونی گوشی‌های خانواده‌ اکسپریا را در چین با شماری از اپلیکیشن‌های Flyme OS منتشر کرده است.

شواهد جدید نشان می‌دهد که سونی در حال بررسی شرایط است تا شاید گوشی‌های سری اکسپریا را به‌طور کلی با رابط کاربری Flyme OS روانه بازار کند. گوشی‌های فعلی سری اکسپریا در چین از اپلیکیشن آب‌وهوا، ایمیل و ویجت‌های Flyme OS استفاده می‌کنند و حتی فروشگاه آنلاین اپلیکیشن این رابط کاربری را نیز در خود دارند.

اپل هر ثانیه ۱۷۰۰ دلار سود به جیب می‌زند

داده‌های جدید نشان می‌دهد که اپل در هر ثانیه هزار و ۷۰۰ دلار و گوگل و مایکروسافت نیز هزار دلار سود به جیب می‌زنند و به طور کلی، غول‌های فناوری در صدر فهرست پردرآمدترین شرکت‌های جهان ایستاده‌اند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که غول‌های سیلیکون‌ولی از جمله اپل، گوگل و مایکروسافت سودهای هنگفتی به دست می‌آورند که قابل تصور هم نیست. این سود در هر ثانیه هزار دلار است. اپل سودآورترین کسب‌وکارهای جهان به شمار می‌رود که روزانه بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار درآمد دارد و این میزان درآمد معادل هزار و ۷۵۲ دلار در هر ثانیه است.

مایکروسافت و آلفابت بعد از اپل در صدر شرکت‌هایی هستند که در هر ثانیه بیشترین میزان سود را به خود اختصاص می‌دهند. بعد از این سه شرکت، بانک آمریکا و شرکت هلدینگ خدمات مالی و بانکداری آمریکایی والز فارگو در رده‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرند. فیس‌بوک، والمارت و سپس شرکت برزگ مخابراتی AT&T در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. شرکت رسانه‌ای کامکست و آمازون نیز به ترتیب با ۴۱۴ و ۳۶۷ دلار در هر ثانیه در رده نهم و دهم فهرست Fortune 500 قرار می‌گیرند.

مایکروسافت قصد دارد نسخه جدید و سریع‌تر Outlook را برای اندروید منتشر کند

نسخه جدید Outlook برای اندروید، سبک‌تر و سریع‌تر از نسخه‌ استاندارد است و به‌راحتی روی دستگاه‌های رده‌پایین با سخت‌افزار ضعیف، اجرا خواهد شد.

ظاهراً نسخه جدیدی از Outlook مایکروسافت برای اندروید دردست ساخت است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد غول فناوری مستقر در ردموند قصد دارد نسخه‌ جدید را درنهایت جایگزین نسخه‌ کنونی این برنامه کند. این احتمال نیز وجود دارد که نسخه‌ جدید درکنار نسخه‌ فعلی دردسترس قرار گیرد زیرا انتشار نسخه‌ استاندارد و نسخه‌ سبک اپلیکیشن‌ها میان شرکت‌های مختلف، رواج دارد.

مایکروسافت از مدتی قبل نسخه سبک Outlook را ارائه داده، اما این برنامه فقط در مناطق خاصی دردسترس کاربران است. این شرکت احتمالاً برنامه‌هایی برای انتشار نسخه‌ جدید Outlook Lite اندروید برای طیف گسترده‌ای از کاربران دارد و شاید این برنامه به‌عنوان بخشی از نقشه‌ راه مایکروسافت ۳۶۵ ارائه شود.

کد خبر 585470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.