کارگروه اشتغال حمایتی در کمیته امداد استان اصفهان تشکیل شد

کارگروه اشتغال حمایتی با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی در توانمندسازی و اشتغال‌زایی اقشار آسیب‌پذیر در مناطق محروم در کمیته امداد استان اصفهان تشکیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان اصفهان، احمد رضایی اظهار کرد: در کارگروه اشتغال حمایتی، چالش‌های کسب و کارهای خرد و خانگی در مناطق محروم، همچنین موانع و ظرفیت‌های قانونی اجرا نشده در این حوزه، شناسایی و راهکارهای لازم برای پایدارسازی اشتغال برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: امکان هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی در ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تثبیت و توسعه اشتغال حمایتی، در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تسهیل و ارتقای روابط بین کلیه ارگان‌ها و نهادهای مسئول رسیدگی به مناطق محروم و اشتغال دهک‌های پایینی جامعه را از برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: برای این منظور، اطلاعات افراد مستعد اشتغال شناسایی شده در دهک‌های پایینی با اولویت دانش‌آموزان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، ترک تحصیل‌کردگان، زنان سرپرست خانوار، مبادله خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف کارگروه اشتغال حمایتی، گفت: تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکارهای خرد و خانگی، هم‌افزایی در اعطای تسهیلات و مهارت‌آموزی دهک‌های پایینی از وظایف اصلی است.

گفتنی است نمایندگان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان بسیج مستضعفان، آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران عضو کارگروه اشتغال حمایتی هستند.

کد خبر 585464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.