اعزام آتش‌نشانان سمنان به ۱۶۰ مورد ماموریت

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از وقوع ۱۶۰ مورد عملیات امداد و نجات بر اثر حادثه و حریق در ماه گذشته خبر داد.

رضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خردادماه سال جاری، ۶۱ مورد آتش‌سوزی و ۹۹ مورد عملیات امداد و نجات در سطح شهر سمنان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: طی این مدت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به ۱۶۵۰ تماس که با سامانه ۱۲۵ گرفته شد، پاسخ داده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: از این میزان تماس با مجموع ۸۱ ساعت و ۳۷ دقیقه عملیات اطفا و امداد و نجات صورت گرفت و میانگین ۴ دقیقه و ۹ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به ثبت رسیده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان، خاطر نشان کرد: مأموران آتش نشانان شهرداری سمنان ۶۱ مورد حوادث آتش سوزی را در ماه گذشته پوشش دادند که از این میزان بیشترین تعداد آن (۱۷ مورد) مورد مربوط به آتش سوزی معابر و ساختمان‌های متروکه و ضایعات، ۱۲ مورد مربوط به حریق پارک‌ها و فضای سبز و ۱۱ مورد مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

رهایی در ادامه تصریح کرد: مأموران آتش نشانی شهرداری سمنان در ۹۹ مورد حادثه جداگانه امداد و نجات نیز شرکت داشتند و به شهروندان و هموطنان امداد رسانی کرده‌اند و آنها را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند که بیشترین آمار حوادث مربوط به محبوس شدن شهروندان در اماکن و آسانسور با تعداد ۳۷ مورد در رتبه نخست و گرفتن حیوانات موذی با ۲۶ مورد در رتبه بعدی می‌باشد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در پایان اظهار کرد: تعداد ۱۹ مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است و تعداد نجات یافتگان در خرداد ماه ۱۴۰۱ در این عملیات‌ها ۶۳ نفر (مرد و زن) می‌باشند که توسط نیروی‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان امداد رسانی شده‌اند.

کد خبر 585461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.