بدترین دوره رکود اقتصادی در «متا»/تعداد استخدام‌ها کاهش می‌یابد

مارک زاکربرگ اعلام کرد «متا» در بدترین دوره رکود در تاریخ این شرکت قرار دارد و استخدام مهندسان در سال جاری با ۳۰ درصد کاهش همراه است.

به گزارش ایمنا به نقل از انگجت، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اظهار کرد: طبق گزارش‌ها این شرکت یکی از بدترین رکودها را در تاریخ خودش تجربه می‌کند.

زاکربرگ گفت: متا تعداد استخدام مهندسان جدید در سال جاری را حدود ۳۰ درصد کاهش داده است، این شرکت قبلاً گفته بود به دلیل پیش‌بینی کمبود درآمد، برنامه‌های استخدام را کند می‌کند، اما اکنون زاکربرگ جزئیات بیشتری را با ارقام دقیق اعلام کرده است. ظاهراً متا از برنامه‌های استخدام ۱۰ هزار مهندس جدید در سال جاری، تنها بین شش هزار تا هفت هزار نفر را استخدام خواهد کرد.

علاوه بر این، زاکربرگ گفت این شرکت در حال افزایش انتظارات از کارکنان فعلی است و به آنها می‌گوید اگر فکر می‌کنند توانایی کار ندارند، خودشان تصمیم بگیرند در شرکت بمانند یا بروند.

کریس کاکس، مدیر ارشد تولید متا تاکید کرد که این شرکت در شرایط سختی قرار دارد. او همچنین شش اولویت سرمایه‌گذاری این شرکت را برای نیمه دوم سال فهرست کرد که با ابتکاراتی در آواتارهای متاورس و دنیای مجازی Horizon Worlds شروع شد.

براساس این یادداشت متا همچنین قصد دارد هرچه سریع‌تر از Reels کسب درآمد کند. در این یادداشت آمده که استفاده از ریلز از سال گذشته تاکنون در سراسر جهان بیش از دو برابر شده که ۸۰ درصد از این رشد از فیس‌بوک حاصل شده است.

ریلز فرمت ویدئویی کوتاهی است که در اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک عرضه شده بود. متا قصد دارد به بهبود این قابلیت ادامه دهد، از جمله ایجاد تغییراتی در صفحه اصلی در اینستاگرام و فیس‌بوک. علاوه بر این، متا در تلاش است در نیمه دوم سال روی ابتکارات هوش مصنوعی این شرکت و همچنین بر بهبود واتساپ و مسنجر تمرکز کند.

منبع: فارس
کد خبر 585314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.