عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۰ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه اولین سیستم هشدار دهنده مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شد، معرفی Galaxy XCover6 Pro جدیدترین اسمارت‌فون مقاوم سامسونگ و اپل در کره جنوبی هم از سیستم پرداخت جایگزین استفاده می‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

اولین سیستم هشدار دهنده مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شد

شرکت Infineon اولین سیستم هشدار دهنده مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را راه اندازی کرد.

شرکت Infineon Technologies AG در حال معرفی یک سیستم هشدار هوشمند (SAS) دارای باتری است. گفته می‌شود این پلتفرم با استفاده از هم جوشی حسگر مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (AI/ML)، به دقت بالا و عملکرد بسیار کم توانی دست می‌یابد. این فناوری همراه با تشخیص رویدادهای صوتی بیدار کم مصرف، عملکرد قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

طراحی فشرده این سیستم، از دقت تشخیص سیستم‌های هشدار فقط صوتی که امروزه در ساختمان‌ها و خانه‌های هوشمند و سایر برنامه‌های اینترنت اشیا استفاده می‌شود، فراتر رفته و در عین حال عمر باتری برابر یا بیشتر را ارائه می‌دهد.

سامسونگ گیمینگ هاب در دسترس کاربران قرار گرفت

در نمایشگاه CES 2022، سامسونگ پلتفرم Gaming Hub خود را معرفی و جهان را با استراتژی بازی جدید خود در آینده برای تلویزیون‌ها و مانیتورهای هوشمند خود آشنا کرد. امروز، پلتفرم سامسونگ فعال شده و در تلویزیون‌های هوشمند آن برای سال ۲۰۲۲ و سری مانیتورهای هوشمند آن عرضه می‌شود.

سامسونگ گیمینگ هاب محتوای استریم بازی را بدون نیاز به افزودنی‌های سخت افزاری اضافه می‌کند. این شرکت با برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت بازی مانند ایکس باکس، انویدیا، گوگل و غیره همکاری کرده است. این بدان معناست که کاربران با لمس یک دکمه به صدها بازی دسترسی خواهند داشت. برای استفاده از Gaming Hub، باید یکی از جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ یا سری مانیتورهای هوشمند آن را داشته باشید. این شرکت بیان می‌کند: بازیکنان می‌توانند بدون توجه به پلتفرم، به راحتی بازی‌ها را از وسیع‌ترین گزینش موجود جست‌وجو و کشف کنند.

علیرغم اینکه از هیچ سخت افزار اضافی پشتیبانی نمی‌کند، سامسونگ گیمینگ هاب به لطف سیستم عامل تایزن و بهینه سازی‌های آن به طور کامل شکل گرفته و ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار «پیشرفت‌های حرکتی پیشرفته و فناوری کاهش تأخیر» را ارائه می‌دهد.

معرفی Galaxy XCover6 Pro جدیدترین اسمارت‌فون مقاوم سامسونگ

گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G، اسنپ دراگون ۷۷۸ جی Snapdragon 778G ، گوشی مقاوم Rugged Phone ، سامسونگ Samsung

سامسونگ در کنار تولید اسمارت‌فون در تمامی رده‌ها، همواره مخاطبان خاص را نیز مد نظر قرار داده است. از جمله این مخاطبان می‌توان به افرادی اشاره کرد که در محیط‌های جغرافیایی سخت و خشن کار می‌کنند و قاعدتاً کار با گوشی‌های هوشمند معمولی برای آن‌ها دشوار و در برخی موارد غیرممکن خواهد بود. سامسونگ برای این دسته از کاربران، اسمارت‌فون‌های مقاومی را تحت عنوان سری XCover به تولید می‌رساند. اوایل مارچ ۲۰۲۱ بود که سامسونگ آخرین نمونه از گوشی‌های این سری را با نام Galaxy XCover 5 به دنیای صنعت معرفی کرد. این کمپانی کره‌ای به‌تازگی از جدیدترین اسمارت‌فون خود در این سری تحت عنوان Galaxy XCover6 Pro پرده برداشت.

برخلاف گوشی‌های کمپانی CAT، ظاهر XCover6 Pro چندان زمخت و خشن نشان نمی‌دهد. قسمت پشتی گوشی از پلاستیک بافت‌داری تشکیل شده که به راحتی از بدنه جدا می‌شود. همان طور که از گوشی‌های سری XCover انتظار می‌رود، XCover6 Pro نیز با داشتن درجه حفاظت IP68 در برابر آب و گردوخاک مقاوم است. طبق ادعای سامسونگ، این گوشی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد، البته منظور آب شیرین و زلال است، نه آب شور یا مایعات دیگر. همچنین، گوشی در برابر آب داغ و الکل نیز مقاومتی نخواهد داشت.

اپل در کره‌جنوبی هم از سیستم پرداخت جایگزین استفاده می‌کند

همه چیز از دعوای حقوقی اپیک گیمز با اپل بر سر اجبار آن به استفاده از سیستم پرداخت خود شروع شد، که در واقع برای خارج شدن از پرداخت کمیسیون اپ استور بود. همین اتفاق چندین تنظیم کننده قوانین فضای مجازی را بر آن داشت تا قوانینی را تصویب کنند که غول‌های فناوری بزرگ مانند اپل و گوگل را مجبور کند تا پرداخت‌های خارج از پلتفرم را مجاز کنند. اما مشکل اینجاست که تلاش‌ها در نهایت فقط قیمت‌ها را برای مصرف‌کننده افزایش داده است و اپل یا گوگل را از وصول حقوق خود باز نمی‌دارد.

اپل اعلام کرد که به سازندگان اپلیکیشن در کره‌جنوبی اجازه می‌دهد از پلتفرم‌های پرداخت شخص ثالث استفاده کنند. این اقدام با قوانینی که اخیراً در این کشور معرفی و به سرعت تصویب شده بود مطابقت دارد. گوگل نیز پس از تصویب این قانون توسط مقامات کره‌ای در نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰)، دستورالعمل‌های پرداخت خود را تغییر داد. با این حال، تغییرات با چند اخطار همراه بوده است که احتمالاً مشتریان و توسعه دهندگان را به طور یکسان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منتظر گوشی تاشوی ارزان‌قیمت سامسونگ باشید

این‌طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ در حال کار روی یک گوشی تاشوی ارزان‌قیمت است که گفته می‌شود کمتر از ۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که به لطف ورود زودهنگام به بخش گوشی‌های هوشمند تاشو توانسته در این زمینه هم فعلاً بهترین باشد. شرکت کره‌ای در سبد محصولات تاشوی خود، مدل‌های متنوعی از جمله زد فلیپ، زد فلیپ 5G، زد فلیپ دو و سه، فولد، زد فولد دو و سه دارد و در ماه آگوست هم از نسل چهارم از گوشی‌های تاشوی خود رونمایی خواهد کرد.

اما این گوشی‌ها همگی پرچم‌دارانی با قیمت حداقل ۱۰۰۰ دلار هستند. این یعنی فعلاً امکان خرید این گوشی‌ها برای کاربرانی که هر سال برای خرید مدل‌های میان‌رده و اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند و برنامه دارند، تقریباً غیرممکن است. اما از آن ‌جایی که سامسونگ ماندن در رتبه‌ی نخست بهترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را مدیون گوشی‌های ارزان‌قیمت خود است، در نظر دارد در بخش تاشو همچنین محصولی را تولید کند.

کد خبر 585287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.