از قتل مرد جوان با شلیک گلوله تا پایان رابطه پنهانی با همسرکشی

قتل مرد جوان با شلیک گلوله در تعویض روغنی، قمه‌کشی روی پلیس، پلمب مرکز غیرمجاز استحصال روغن از پوست مرغ، همسرکشی فجیع پایان رابطه پنهانی، دستگیری سه سارق گردنبندقاپ و جعل مدارک دولتی برای تبرئه از جرم را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز سه‌شنبه کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز در جریان تیراندازی مرگبار در یک تعویض روغنی قرار گرفتند. مأموران با حضور در محل متوجه شدند که در این تیراندازی سه مرد هدف گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

تلاش پزشکان برای نجات سه مصدوم آغاز شد اما یک نفر از آنها به نام مسعود بر اثر شدت جراحات جان باخت. جسد با دستور بازپرس ویژه قتل به پزشکی قانونی منتقل شد و تیم جنایی برای کشف سرنخی از ماجرا به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف تعویض روغنی پرداختند.

بررسی فیلم‌ها نشان داد که ضاربان، سرنشینان یک دستگاه خودروی ال ۹۰ مشکی بودند که در نزدیکی مغازه، منتظر حضور مسعود در مغازه برادرش بودند. همزمان با حضور مرد جوان در تعویض روغنی، متهمان خود را به آنجا رسانده و با اسلحه کلتی که در دست داشتند به سمت افراد حاضر در مغازه شلیک کردند و سپس هم سوار خودرو شدند و از محل گریختند.

به نظر می‌رسد انگیزه قتل، انتقام‌جویی است که کارآگاهان با به دست آوردن سرنخ‌هایی از متهمان، جست‌وجو برای یافتن و دستگیری آنها را آغاز کردند. سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز نیز در واکنش به این جنایت، اظهار کرد: انگیزه قتل اختلافات قدیمی بوده که تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری عاملان این تیراندازی ادامه دارد.

قمه‌کشی روی پلیس

سرهنگ حسین مافی، سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: درپی افزایش سرقت تلفن همراه توسط موتورسیکلت سواران با پلاک مخدوش در محدوده محله جامی تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و گشت‌زنی های هدفمند افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مأموران درحال گشت‌زنی در نقاط جرم خیز به راکب یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش که صورت خود را پوشانده بود مشکوک می‌شوند، افزود: مأموران موتورسیکلت را زیر نظر گرفتند که در همین حین مشاهده کردند موتورسوار از غفلت یکی از شهروندان سوءاستفاده، تلفن همراه وی را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری می‌شود و بلافاصله جهت دستگیری متهم وارد عمل شدند.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم در تعقیب و گریز صورت گرفته زمین‌گیر و با سلاح سردی که در دست داشته قصد درگیری با مأموران را داشت اما با هوشیاری مأموران دستگیر و خلع سلاح شد، تصریح کرد: در بررسی اولیه تلفن همراهی که لحظاتی قبل سرقت شده بود کشف شد و متهم ۲۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۵ فقره سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی معترف شد. مال‌باختگان شناسایی و به کلانتری مراجعه کردند و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد.

پلمب مرکز غیرمجاز استحصال روغن از پوست مرغ

علی‌محمد اله‌یاری، مدیر بازرسی و نظارت اصناف اتاق اصناف پاکدشت، اظهار کرد: فعالیت غیرمجاز کارگاه‌های چربی‌گیری موجب آلودگی هوا، انتشار بوی نامطبوع، افزایش سگ‌های ولگرد، موش و حشرات موذی در منطقه می‌شود و شناسایی و برخورد با این واحدها در اولویت اتاق اصناف قرار دارد.

وی افزود: واحدهای چربی‌گیری و زهتابی مجاز (آماده‌سازی روده‌های گوسفند) باید به صورت اصولی و مجهز به تصفیه‌خانه و فیلتراسیون صنعتی برای جلوگیری از انتشار آلودگی و بوی نامطبوع باشند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اتاق اصناف پاکدشت تصریح کرد: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت یک واحد غیرمجاز استحصال روغن از پوست و ضایعات مرغ، بازرسانی اتاق اصناف برای پیگیری موضوع به محل مراجعه کرده و پس از بازرسی از این مکان متوجه شدند که متصدیان آن با استفاده از پوست و آلایش مرغ اقدام به چربی‌گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شواهد موجود و تشخیص اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت مبنی بر اینکه فعالیت این واحد غیرمجاز تهدیدی علیه بهداشت عمومی است، این مرکز پلمب و متصدیان آن توسط عوامل پلیس امنیت دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی ارجاع داده شدند.

اله‌یاری خاطرنشان کرد: وجود آلایش مرغ در کارگاه‌های چربی‌گیری، سگ‌های ولگرد منطقه را افزایش می‌دهد که این امر ضمن خطر حمله سگ‌های ولگرد به مردم، احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات را بالا می‌برد.

همسرکشی فجیع پایان رابطه پنهانی

رسیدگی به این پرونده با گزارش ناپدید شدن زن جوانی در تهران آغاز شد. پدر وی با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: دخترم سارا چند سال قبل با مردی به‌نام سهراب ازدواج کرد که حاصل ازدواج آنها دختری شش ساله است. سارا و سهراب از مدتی قبل با هم اختلاف پیدا کرده و درگیر بودند. دیشب دامادم به خانه ما آمد و ادعا کرد سارا خانه را ترک کرده است. او زنی نبود که خانه و زندگی‌اش را ترک کند و احتمال می‌دهم بلایی سر او آمده است.

پس از این شکایت مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده و متوجه شدند سهراب با دو زن در ارتباط بوده و آنها را به استخر خانه‌اش آورده و سارا متوجه ماجرا شده بود. از آن زمان اختلاف و درگیری‌های آنها آغاز شده بود. با افشای این موضوع، سهراب دستگیر شد و در تحقیقات به قتل اعتراف و اظهار کرد: سارا از وقتی متوجه ارتباط پنهانی من با دو زن شد، مدام توهین می‌کرد تا اینکه تصمیم به جدایی گرفتیم. روز قتل، او دوباره به من توهین کرد که عصبانی شده و طنابی را دور گردنش انداختم و خفه‌اش کردم.

با اعتراف متهم به قتل و تکمیل تحقیقات در دادسرا، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه، پدر و مادر سارا برای دخترشان درخواست قصاص کرده و گفتند به‌هیچ‌عنوان حاضر به بخشش دامادشان نیستند.

سپس سهراب در جایگاه متهم ایستاد و در دفاع از خود گفت: روز حادثه وقتی به خانه آمدم، سارا خواب بود. بیدارش کردم که سر این موضوع دعوایمان شد. او می‌گفت حق ندارم با او حرف بزنم و شروع به داد و فریاد کرد. برای ساکت کردن او طنابی دور گردنش انداختم. وقتی به خودم آمدم او نفس نمی‌کشید و مرده بود. شبانه جسدش را به باغی در ازگل برده و آنجا دفن کردم.

پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافع وی، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

دستگیری ۳ سارق گردنبندقاپ

سرهنگ علی قاسم پور فرمانده انتظامی شهرستان کرج، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره سرقت گردنبند قاپی در منطقه جهانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری ۱۳ شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله اقدامات میدانی مأموران برای شناسایی سارقان آغاز و با به کارگیری اقدامات پلیسی در کمتر از دو ساعت هر سه متهم درحال پرسه‌زنی در خیابان‌های اطراف محل وقوع سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج ادامه داد: در بازرسی از وسایل متهمان، گردنبند طلا به سرقت رفته از مالباخته کشف و با هماهنگی قضائی تحویل نامبرده شد. متهمان با تشکیل پرونده و هماهنگی قضائی برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند. شهروندان با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدارهای انتظامی دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود کوتاه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

جعل مدارک دولتی برای تبرئه از جرم

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اظهار کرد: درپی ارجاع یک فقره پرونده جعل اوراق قضائی به پلیس آگاهی استان، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مأموران متوجه شدند که زن جوانی با جعل اوراق قضائی اقدام به ارائه آن به یکی از ارگان‌های دولتی کرده و از این طریق قصد داشته از اتهامی که به او وارده آمده بود، تبرئه شود.

رئیس پلیس آگاهی البرز با بیان اینکه مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم او را دستگیر کردند، ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی متهم به انجام جعل اوراق قضائی با همدستی متصدی یک کافی نت در مهرشهر کرج اعتراف کرد و متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شد. پس از تکمیل تحقیقات هر دو متهم برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 585187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.