تغییر تعرفه شرکت حمل و نقل شهرهای ایران اعلام شد

تغییر تعرفه شرکت های حمل و نقل شهرهای ایران با توجه به ارائه خدمات حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل ریلی و خدمات بندری، اعلام شد.

مطابق با توافق نامه‌ای که بین سازمان حمایت از مصرف کننده و معاونت حمل نقل وزارت راه و شهرسازی به امضا رسیده نرخ خدمات حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و خدمات بندری بین ۲۵ تا ۴۵ درصد افزایش یافته است و گرانی رسماً به تعرفه‌های حمل و نقل جاده‌ای نیز رسید.

قیمت ارائه خدمات حمل و نقل در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و بندری چگونه است؟

با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه‌های حمل و نقل بر اساس تفاهم نامه امضا شده، قیمت خدمات حمل و نقل در بخش‌های مختلف در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به شرح زیر تغییر یافته است:

  • حمل و نقل جاده‌ای:

در بخش حمل و نقل جاده‌ای به ازای هر تن- کیلومتر نرخ حمل کرایه حداکثر ۳۵ درصد نسبت به آخرین نرخ سال ۱۴۰۰ بالا رفته است که میزان افزایش نرخ جابجایی مسافران حداکثر ۳۰ درصد نسبت به تعرفه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

  • حمل و نقل ریلی:

در بخش حمل و نقل ریلی، حداکثر ۲۵ درصد نرخ بلیط قطار نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

  • خدمات بندری:

در بخش خدمات بندری حداکثر ۴۵ درصد تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به آخرین نرخ سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

آیا تغییر تعرفه حمل و نقل در بهای تمام شده کالاها و خدمات تاثیر دارد؟

افزایش ۳۵ درصدی کرایه حمل کالا در حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته بدون شک باعث افزایش مستقیم و غیر مستقیم بهای تمام شده کالا و خدمات خواهد شد زیرا هیچ تولیدکننده‌ای نیست که نیازمند استفاده از خدمات حمل و نقل جاده‌ای نباشد. در واقع افزایش قیمت حمل و نقل کالاها تاثیر خود را بر افزایش هزینه‌های تولید خواهد داشت و چنانچه دیگر عوامل نظیر؛ افزایش بهای انرژی، افزایش دستمزدها و … را نیز در نظر بگیریم، مشخص است که سال ۱۴۰۱ برای تولیدکنندگان سال بسیار سختی خواهد بود.

با افزایش هزینه تولید، تعطیلی کارگاه‌ها، تعدیل و اخراج نیروهای کار و به دنبال آن کاهش عرضه در بازار مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. همچنین با توجه به تورم عمومی و افزایش نرخ لاستیک، بیمه و … افزایش کرایه‌های حمل و نقل نیز انتظار می‌رود.

تعرفه کرایه باربری تن - کیلومتر چگونه است؟

تعیین نرخ حمل بار با استفاده از شاخص علمی تن - کیلومتر انجام می‌شود که اصطلاح تن بر کیلومتر بیانگر هزینه‌ها بر کیلومتر است. در واقع این شاخص نشان می‌دهد که هزینه‌های یک وسیله نقلیه سنگین با ظرفیت کامل در یک کیلومتر حرکت چقدر است و بر این اساس میزان کرایه حمل بار توسط آن کامیون تعیین می‌شود.

چه عواملی در تعیین هزینه کرایه و تعرفه حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار است؟

موارد بسیاری نظیر؛ هزینه استهلاک، هزینه بیمه درمانی و شخص ثالث، هزینه تعمیرات، هزینه روغن، هزینه لاستیک و …در تعیین تعرفه حمل و نقل جاده‌ای و تاثیرگذار است و موضوع اعلام بار هم از اهمیت زیادی برخوردار است و این مورد را با ذکر مثال در مورد اعلام بار کرمانشاه به تهران خدمتتان ارائه می‌دهیم. اعلام بار به این معنی است که شخص صاحب بار با راننده حمل و نقل از طریق وب سایت‌ها و پیام رسان هایی مانند واتس اپ و تلگرام در ارتباط باشد و مواردی مانند نوع بار، وزن بار، مقصد و مبدا بار، زمان بارگیری، کرایه بار و … در آن ذکر می‌شود. یکی از نکات بسیار مهمی که در قیمت باربری کرمانشاه به تهران تاثیر دارد، مشخص کردن این موارد است.

تغییر تعرفه شرکت حمل و نقل شهرهای ایران اعلام شد

باربری شهرستان‌ها و حمل بار بین شهری چگونه است؟

در باربری برای شهرستان و حمل بار بین شهری بار از یک شهر به شهر دیگر حمل می‌شود که این حمل و نقل دارای دامنه فعالیت گسترده‌ای است به طوری که از اسباب و وسایل منزل و اداری گرفته تا دستگاه‌های صنعتی، پزشکی و حتی مواد اولیه کارخانجات و تولیدی‌ها نیز حمل می‌شوند. باربری‌های مختلف، فعالیت باربری بین شهری و شهرستان را انجام می‌دهند و می‌توانند با صدور بارنامه معتبر، بارهای مشتریان را از محل مبدا به محل مقصد ارسال نمایند.

حمل و نقل جاده‌ای توسط چه دستگاه‌هایی انجام می‌شود؟

شرکت‌های باربری به منظور جا به جایی اقلام مختلف از انواع وانت نیسان، انواع کامیون حمل بار مسقف، روباز و بازشو، کامیون تک و جفت، ۱۰ چرخ و … استفاده می‌کنند که خوردرهای روباز به چادر برزنت و نایلون جهت پوشش و امنیت بار مجهز هستند. شرکت‌های باربری می‌توانند جهت بارگیری و تخلیه نیز کارگر اعزام کنند. مدیریت زمان بارگیری و تخلیه بار برعهده شرکت باربری است و می‌توان تسویه حساب مبلغ بارنامه را پس از تخلیه در مقصد انجام داد.

انتخاب ماشین مناسب برای حمل بار چگونه است؟

چنانچه مشتری در انتخاب خودروی مناسب با بار و محموله خود تجربه‌ای نداشته باشد، شرکت باربری خود انتخاب خودروی مناسب را انجام می‌دهد.

حمل خرده بار بین شهری چگونه است؟

به حمل بارهایی که از حجم یک وانت نیسان کمتر است، حمل خرده بار گفته می‌شود. اگرچه برای این گونه بارها استفاده از اتوبوس‌های مسافربری و خودروهای سبک بهترین گزینه است اما شرکت‌های باربری به راحتی این گونه بارها را به اقصی نقاط کشور با ایمنی بالا حمل می‌کنند.

چگونه می‌توان از خدمات یک باربری معتبر استفاده نمود؟

اگر می‌خواهید بارهای خود را سالم و بدون آسیب از مبدا به مقصد برسانید، باید از خدمات یک شرکت با اعتبار بالایی در زمینه حمل و نقل انواع کالا استفاده کنید، به طوری که آن باربری با سابقه بالایی شروع به فعالیت کرده باشد و بهترین گزینه برای حمل کالای شما به اقصی نقاط کشور باشد و در تمامی زمینه‌ها از صدور بارنامه گرفته تا حمل و نقل انواع بار (محصولات پتروشیمی، محصولات فله و کشاورزی، دامی، نفتی، اثاثیه منزل و…) فعالیت داشته باشد.

شرکت حمل و نقل مهدویان با بهره گیری از کادر حرفه‌ای، رانندگان باتجربه و انواع وسایل حمل و نقل به صورت شبانه روزی خدمات باربری خود را به هموطنان ارجمند ارائه می‌دهد.

از مزایای استفاده از خدمات این باربری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان ارسال انواع بار خشک غیر فاسد شدنی
  • استفاده از رانندگان مجرب و باتجربه و آشنا به جاده‌های سراسر کشور
  • استفاده از خودرو متناسب با مقدار بار
  • داشتن بیمه باربری از مبدا تا مقصد و حتی در زمان تخلیه
  • امکان حمل انواع بار به اقصی نقاط کشور
  • صدور بارنامه و حمل بارهای ترافیکی
  • دارای سیستم اعلام بار جاده
  • کمترین نرخ کرایه و تعرفه حمل و نقل جاده‌ای
کد خبر 585107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.