«یک روز با کیارستمی» در خانه هنرمندان

ویژه‌برنامه «یک روز با کیارستمی» در آستانه سالگرد درگذشت زنده‌یاد عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینمای ایران در قالب نمایش و بررسی سه فیلم در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان در روز پنجشنبه _نهم تیرماه_ می‌توانند از ساعت ۱۴ الی ۲۲ در ویژه‌برنامه «یک روز با کیارستمی» حضور داشته باشند.

در این برنامه، مستند طرح به کارگردانی بهمن کیارستمی از ساعت ۱۴ الی ۱۵:۴۵ پخش می‌شود و سپس با حضور محمد شیروانی، محمدرضا دلپاک و صالح نجفی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

ساعت ۱۶ الی ۱۹ نیز فیلم گزارش ساخته کیارستمی به نمایش گذاشته می‌شود و پس از آن نشست نقد و بررسی با حضور شیروانی، نوید پورمحمدرضا و محسن آزرم برگزار می‌شود.

نمایش پشت صحنه فیلم سینمایی "بلیط‌ها" که کیارستمی کارگردانی یکی از اپیزودهای آن را برعهده داشته است، با همراهی چشمه علایی و بابک کریمی، دیگر برنامه ویژه این روز است که از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، عباس کیارستمی از جمله فیلمسازان نوگرا، مؤلف و صاحب سبک به‌شمار می‌آید که در عرصه بین‌المللی باعث مطرح شدن نام «سینمای ایران» در جهان شده است و لقب «آبروی سینمای ایران» نیز به همین جهت به او داده شده است.

کیارستمی در یکم تیرماه ۱۳۱۹ خورشیدی در تهران چشم به جهان گشود. وی سال ۹۵ پس از گذراندن یک دوره نقاهت بیماری خویش در تهران برای ادامه درمان راهی فرانسه شد اما پس از چند روز و در چهاردهم تیرماه به علت لخته شدنِ خون و سکته مغزی، در پاریس درگذشت.

کد خبر 585074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.