آغاز طرح امداد تابستانی اورژانس اصفهان/ تمهیدات پیشگیری از وقوع حوادث

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث استان اصفهان از آماده‌باش اورژانس و اجرای طرح ویژه تابستان ۱۴۰۱، خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح امداد تابستانی با هدف پیشگیری و پاسخ به حوادث ترافیکی و گرمازدگی از ابتدای تیرماه جاری آغاز به کار کرد. با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش سفرهای زیارتی، سیاحتی و احتمال افزایش بار حوادث ترافیکی، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی و کاهش تلفات ناشی از آن، این طرح از یکم تیر تا سی‌ویکم شهریورماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌ باش همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت پذیرش بیماران اورژانسی و کاهش زمان توقف آمبولانس‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی، افزود: در راستای افزایش هماهنگی میان سازمان‌های دخیل در امر امداد و نجات، جلساتی با جمعیت هلال‌احمر، پلیس راه، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شده است.

استقرار آمبولانس‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در مسیرهای جاده‌ای

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به تمهیدات اورژانس برای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی و ایجاد اطمینان خاطر مسافران در زمان اوج وقوع حوادث جاده‌ای در تابستان، ادامه داد: آمبولانس‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در مسیرهای جاده‌ای در مقابل پایگاه در حاشیه امن جاده به صورت روزانه از ساعت ۲۰ تا ۲۳ شب مستقر هستند. همچنین آمبولانس‌های اورژانس در ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۲ مستقر می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های آموزشی ویژه پرسنل اورژانس جهت بازآموزی نحوه برخورد با بیماران گرمازده، نگهداری صحیح از دارو و تجهیزات و افزایش اطلاع‌رسانی‌های عمومی برای پیشگیری از گرمازدگی، تصریح کرد: آماده کردن تمهیدات تخصصی لازم تیم تریاژ و پزشکان اورژانس در بخش‌های اورژانس مراکز درمانی گرمسیری و کویری، از سایر موارد مقرر شده در این طرح است.

افراد در صورت بروز علائم گرمازدگی از راهنمایی کارشناسان ۱۱۵ استفاده کنند

حیدری اضافه کرد: افراد در ساعات بیشینه دما و تابش نور خورشید از منزل خارج نشوند و با همراه داشتن آب خنک ضمن نوشیدن فراوان مایعات، از لباس نخی مناسب فصل، عینک و کلاه‌های آفتابی مناسب و در صورت بروز علائم گرمازدگی از راهنمایی‌های کارشناسان ۱۱۵ استفاده کنند.

وی گفت: افرادی که قصد مسافرت در فصل تابستان را دارند، قبل از عزیمت به سفر ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی، از ایمنی خودرو و سالم بودن سیستم سرمایشی آن اطمینان حاصل و با رعایت نکات ایمنی در رانندگی و استراحت‌های منظم در فواصل جاده‌ها، از بروز سوانح رانندگی پیشگیری کنند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از ۱۵۹ پایگاه امدادی شامل ۷۹ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 585053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.