حذف واسطه‌ها با راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی با توجه به اینکه سیستم براساس ضوابط و مقررات تصمیم می‌گیرد، دست دلالان و واسطه‌ها در این میان قطع می‌شود.

به گزارش دبیرخانه مشترک شهر، احمد بناکار امروز_ چهارشنبه هشتم تیرماه_ در جلسه معرفی سامانه ثبت درخواست الکترونیکی پروانه ساختمان اظهار کرد: رونمایی از سامانه سری ۱۰ را همزمان با آغاز فرآیند انعقاد تفاهمنامه فی‌مابین شهرداری اصفهان و نظام مهندسی به فال نیک می‌گیریم.

وی اظهار امیدواری کرد: با عزم جدی که در مدیریت جدید شهری اصفهان وجود دارد، مراجعه ارباب رجوع به شهرداری و سازمان نظام مهندسی به حداقل برسد و مباحث کاغذی حذف شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، شهروندان در می‌یابند که دیگر رانتی در میان نیست و سیستم برای آن‌ها تصمیم می‌گیرد؛ در واقع با توجه به اینکه سیستم بر اساس ضوابط و مقررات تصمیم می‌گیرد، دست دلالان و واسطه‌ها در این میان قطع می‌شود.

بناکار با بیان اینکه استقرار این نوع سامانه‌ها، شهروندان و بهره‌برداران واقعی ساخت و سازها را به حق واقعی خود می‌رساند، خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای تفاهمنامه فی‌مابین شهرداری اصفهان و نظام مهندسی ۹۵ درصد از اهداف‌مان محقق می‌شود.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیریت شهری برای راه اندازی سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمان، گفت: تعامل و هماهنگی خوبی بین هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی اصفهان و مدیریت جدید شهری شکل گرفته است، از این رو در نظر داریم اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنیم.

کد خبر 584881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.