تغییرات کنکور ۱۴۰۲ نگران‌کننده نیست

یک مشاور کنکور گفت: در آزمون سال‌های گذشته داوطلبان مناطق محروم و روستاها توانستند رتبه‌های بسیار خوبی در کنکور به دست آورند، بنابراین این دانش‌آموزان تنها به دلیل زندگی در مناطق محروم نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

علی ظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، حذف دروس عمومی، افزایش تأثیر سوابق تحصیلی و افزایش تعداد دفترچه‌ها را سه تغییر اصلی کنکور ۱۴۰۲ دانست و اظهار کرد: حذف دروس عمومی باعث نگرانی دانش‌آموزان مناطق محروم شده است، زیرا تست‌زنی برای داوطلبان در این دروس راحت‌تر است، درحالی‌که فراگرفتن مطالب تخصصی در برخی موارد نیاز به شرکت در کلاس‌های تقویتی یا بازآموزی دارد که دانش‌آموزان مناطق محروم بدان دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: 

این مشاور کنکور سایت‌ها و منابع آموزش رایگان را یکی از گزینه‌های در دسترس همه دانش‌آموزان معرفی کرد و گفت: دانش‌آموزان مناطق محروم می‌توانند از طریق دسترسی به سایت‌ها و منابع آموزشی رایگانی که در فضای مجازی وجود دارد توان علمی و تحصیلی خود را افزایش دهند، بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه‌های کلان داشته باشند.

وی با اشاره به مزایای استفاده از محتواهای آموزش مجازی افزود: در این سایت‌ها دبیرانی تدریس می‌کنند که کیفیت آموزش در کلاس‌های آن‌ها برابر با دوره‌های تقویتی یا بازآموزی با شهریه‌های میلیونی است؛ به همین دلیل بسیاری از داوطلبان کنکور در ترجیح می‌دهند برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه از این محتواهای آموزشی استفاده کنند.

وی افزود: در آزمون سال‌های گذشته نیز داوطلبان مناطق محروم و روستاها توانستند رتبه‌های بسیار خوبی در کنکور به دست آورند، بنابراین این دانش‌آموزان تنها به دلیل زندگی در مناطق محروم نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 584828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.