جزئیات کشف باغ وحش خانگی در خمینی‌شهر

طی روزهای اخیر خبری مبنی بر «کشف باغ وحش خانگی یک شیر ماده و ۶۴ قطعه پرنده» مربوط به چند ماه پیش در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را درپی داشته است که راجع به نشر این خبر در زمان حاضر توسط فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان توضیحاتی داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اصفهان با همکاری مأموران نیروی انتظامی این استان بعد از اطلاع از نگهداری غیرمجاز حیوانات در یک باغ وحش شخصی در خمینی‌شهر، پس از شناسایی و بازرسی این محل، یک فرد شیر ماده و ۶۴ گونه از انواع پرندگان کمیاب که به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف و ضبط کردند.

همچنین در همین رابطه یک نفر شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم قانونی، تحویل مراجع قضائی شد. حیوانات کشف شده نیز با تنظیم صورت جلسه، جهت تعیین تکلیف و رسیدگی کارشناسی، تحویل یگان حفاظت محیط زیست استان شدند.

سعید یوسف‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توله شیر ماده و پرندگان در تاریخ _بیست‌وهشتم فروردین‌ماه ١۴٠١_ با اطلاع نیروی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر در محل باغی شخصی کشف شده‌اند.

وی افزود: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و صاحب باغ به مراجع قضائی معرفی شده است. همچنین شیر ماده به باغ وحش صفه تحویل داده شد و پرندگان نیز در محلی با نظارت محیط زیست قرار دارند.

کد خبر 584736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.