راه‌اندازی مرکز اسناد شهرداری تنکابن

شهردار تنکابن گفت: مرکز اسناد به‌منظور تجمیع و نگهداری اطلاعات و پژوهش‌های صورت گرفته حول مباحث مهم شهری در حال تدوین و راه‌اندازی است.

محمدجواد تنکابنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری تنکابن محلی برای ذخیره اسناد و آرشیو اطلاعات به صورت موضوعی ندارد که با توجه به قدمت بالای شهرداری تنکابن ضعف بزرگی است.

وی افزود: شهرداری فراخوان‌هایی جهت دسترسی به اطلاعات و ایجاد آرشیو قوی انجام داده و نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است.

شهردار تنکابن خاطرنشان کرد: تنکابن شهر دانشگاهی است و سالیانه بخش قابل‌توجهی از پژوهش‌های دانشجویان مقاطع مختلف در حوزه‌های مدیریت شهری انجام و مقاله‌های دانشجویان تنکابن در مراکز بین‌المللی حائز رتبه می‌شود، اما این پژوهش‌ها هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

تنکابنی با بیان اینکه استفاده نکردن از پژوهش‌های دانشگاهی موجب دلسردی نسل جوان می‌شود، تاکید کرد: مدیران شهری هیچ‌گاه فضایی برای ورود دانشجویان به مجموعه شهرداری ایجاد نکردند، تنها بعضی دانشجویان داوطلبانه و رایگان مشکلات شهری را مورد پژوهش قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: طرح حمایت از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی‌ارشد در دستور کار مدیریت شهری است تا با اختصاص موضوع و حمایت مالی از پایان‌نامه‌ها بتوانیم دانشجویان را ترغیب به پژوهش در حوزه مدیریت شهری کنیم‌.

شهردار تنکابن گفت: مجموعه شهرداری طرح‌های مطالعاتی فراوانی در این خصوص انجام داده است، اما دسترسی به تمام این مطالعات برای شهروندان و حتی شهرداری ممکن نیست؛ چراکه اطلاعات پراکنده است و راه‌اندازی مرکز اسناد کمک زیادی به حل این مشکل می‌کند.

کد خبر 584656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.