مزیت‌های "سرای ۱۰" برای شهروندان چیست؟

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی گفت: سیستم سرای ۱۰ در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی ارائه شده به شهروندان اصفهان راه اندازی شده است.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هوشمندسازی خدمات در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: در این دو سالی که دنیا از جمله ایران و اصفهان درگیر عوارض سنگین ویروس کرونا بود، ضرورت استفاده از خدمات الکترونیکی و حرکت به سمت شهر هوشمند برای همه مسئولان و مردم مسجل شد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل مدیریت شهری اصفهان هم در صدد است که تمام خدمات شهرداری را هوشمند کند، ادامه داد: در این راستا تلاش می‌شود تا حرکت از حالت سنتی به صورت هوشمند و به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شهروندان به عنوان ذی‌نفع و بهره‌برداران نهایی و بدون واسطه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این حالت شهروندان بدون محدودیت زمانی و مکانی و از طریق رایانه‌های شخصی و گوشی‌های همراه خود می‌توانند به آسانی از تمام خدمات شهرداری استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع یکپارچه‌سازی سیستم شهرسازی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اتفاق افتاد، گفت: این یکپارچه‌سازی سیستم شهرسازی تحت عنوان سرای هشت جهت سهولت فرآیند دریافت پروانه ساختمانی و هوشمندسازی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ محقق شد.

فلاح خاطرنشان کرد: این حرکت مقدمه‌ای برای استفاده از خدمات الکترونیکی شهروندان و جلوگیری از رفت و آمدهای بیهوده به شهرداری بود که این برنامه مهم تا حدودی محقق شد.

وی در خصوص قابلیت‌های سرای هشت، اظهار کرد: این سیستم معایبی داشت که شهروندان و کارمندان را دچار مشکل می‌کرد، برای مثال سرای هشت وابسته به نرم افزار کمکی بود و تحت اندروید نبود، همچنین این سیستم از لحاظ سرعت و امنیت کند و پایین بود و در بعضی از فرآیندها متکی به همدیگر بود که مسیر حرکت پرونده را در حوزه‌ها دچار مشکل می‌کرد.

تحقق سیستم سرای ۱۰ در راستای ارتقای هوشمندسازی

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این راستا شهرداری با عزم جدی شورای اسلامی شهر بر آن شد که سامانه هوشمند یکپارچه سیستم شهرسازی و درآمد سرای ۱۰ را در مناطق شهرداری اصفهان برای سهولت کار شهروندان محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم سرای ۱۰ در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی ارائه شده به شهروندان اصفهان راه اندازی شده است.

فلاح با تاکید بر پایلوت بودن بعضی از مناطق برای اجرای این طرح، گفت: این طرح به صورت آزمایشی در یکی از مناطق شش یا هفت به صورت پایلوت اجرایی و پس از کنترل فرآیندها به مناطق دیگر شهر تسری داده شد.

وی با اشاره به مزیت‌های سیستم سرای ۱۰ برای شهروندان، اظهار کرد: این سیستم گامی بلند در راستای تسریع و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به شهروندان است، با اجرای سیستم سرای ۱۰ علاوه بر رفع نواقص سرای هشت، ارائه خدمات بهینه به شهروندان عملی می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکپارچه‌سازی بانک اطلاعات املاک شهرداری، چابک‌سازی سیستم شهرسازی، درآمد و محاسبات، بهبود در زمان پاسخگویی به شهروندان، نگاه ویژه به شهروندان و نقش‌آفرینی آنها در خدمات گرفتن به عنوان بهره‌برداران اصلی و نهایی محقق خواهد شد.

کد خبر 584607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.