پارکینگ‌های محدوده حرم‌ مطهر رضوی هوشمندسازی می‌شود

شهردار مشهد گفت: پارکینگ‌های این شهر به‌ویژه پارکینگ‌های محدوده حرم‌مطهر رضوی ساماندهی و مدیریت می‌شود که بهترین راه آن هوشمندسازی پارکینگ‌ها است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی با اشاره به مشکلاتی که پارک‌های حاشیه‌ای برای شهروندان ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این خصوص هوشمندسازی ضرورت دارد و باید راهکارهای مناسبی اندیشیده شود تا مشکلات موجود رفع شود.

وی از غیرفعال شدن ۳۸ معبر "الیت" از مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای در سطح شهر خبر داد و افزود: مردم از اینکه برای توقف در مقابل منازل خود نیز باید هزینه الیت پرداخت کنند، آن هم در معابری که نیاز به اجرای پارک حاشیه‌ای ندارد، گله‌مند هستند.

شهردار مشهد با بیان اینکه لزومی ندارد طرح الیت در معابر فرعی، کم‌تردد و مقابل منازل مردم اجرایی شود، ادامه داد: به دنبال درآمدزایی از سوی پارک حاشیه‌ای نیستیم، لذا از همان ابتدای کار از معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی خواسته‌ایم تا نسبت به غیرفعال شدن الیت در معابری که ضرورت ندارد اقدام کنند.

وی تصریح کرد: موضوع با دقت مورد بررسی قرار گرفت؛ در مرحله نخست تعداد ۳۸ معبر در چرخه مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای غیرفعال شد.

ارجائی افزود: اکنون نیز بررسی‌های کارشناسی ادامه دارد تا در صورت لزوم درخواست شهروندان سایر معابر که تأثیری چندانی در موضوع روان‌سازی ترافیکی ندارند، از چرخه اقدامات نظارتی که به نفع مردم نیست خارج شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم پارکینگ‌های شهر به‌ویژه پارکینگ‌های محدوده حرم‌مطهر رضوی ساماندهی و مدیریت شود و بهترین راه آن هوشمندسازی پارکینگ‌ها است.

کد خبر 584379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.