ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود/ بررسی ۱۶ پلاک ثبتی تهران

تعیین تکلیف ساختمان جهان‌نما، نصب نماد غدیر اولویت ارومیه، رفع معضلات اصفهان در انتظار توجه دولت، احصای مشکلات شهروندان رهنان در طرح میز خدمت، توجه شورای شهر به مدیریت پسماند شیراز، بررسی ۱۶ پلاک ثبتی تهران را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعیین تکلیف ساختمان جهان‌نما، نصب نماد غدیر اولویت اصلی شهر ارومیه، رفع معضلات اصفهان در انتظار توجه دولت، احصای مشکلات شهروندان رهنان در طرح میز خدمت، توجه شورای شهر به مدیریت پسماند شیراز، نمایشگاه مدیریت شهری، فرصتی برای ارائه خدمات فناورانه، بررسی ۱۶ پلاک ثبتی از نظر باغ یا غیرباغ بودن در شورای شهر، معرفی برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری در سامانه شفافیت در این بسته خبری پارلمان مرور می‌کنیم.

رفع معضلات اصفهان در انتظار توجه دولت

محمد نور صالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان یا هر شهر و استان دیگری را نمی‌توان به صورت مطلق برخوردار یا غیربرخوردار دانست؛ این شهر ویژگی‌هایی دارد که ممکن است از جهاتی در کشور سرآمد باشد، اما در مقابل نقاط ضعف و چالش‌هایی نیز دارد که باعث می‌شود اصفهان از مسیر توسعه عقب بیفتد.

وی با بیان اینکه آب مورد نیاز استان را نمی‌توان در شهر و داخل استان تأمین کرد و این موضوع به طور حتم حمایت ملی می‌خواهد، افزود: این استان در گذشته با کمبود آب روبه‌رو نبود، اما با اقدامات نادرست دولت‌های گذشته این مشکلات به اصفهان تحمیل شد.

ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت ساختمان جهان‌نما، گفت: تعیین تکلیف صدها و هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم که در این ساختمان نیمه‌تمام و نیمه‌کاره با دنیایی از مشکلات مردمی و اجتماعی رها مانده، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در ساختمان جهان‌نما سرمایه بسیاری وجود دارد که نیمی از آن غیرفعال و نیم دیگر ناتمام مانده است، گفت: انتظار داریم در راستای رفع مشکلاتی از جمله میدان جهان‌نما اقدامات مؤثری انجام شود، لازم است شورای ششم در عمل پیگیر رفع مشکلات شهروندان در حوزه ترافیک و مالکیت‌ها باشد.

نصب نماد غدیر اولویت اصلی شهر ارومیه

عادل اعظم، رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در سطح شهر ارومیه ضروری است باید در مباحث فرهنگی اولویت محور باشیم و اولویت‌های شهر را از لحاظ زمانی و موقعیت لحاظ کنیم.

وی تاکید کرد: نماد غدیر اولویت برای شهر ارومیه است و در کنار المان اصلی غدیر باید چندین المان در این راستا در سطح شهر و ورودی‌های آن نصب شود.

احصای مشکلات شهروندان رهنان در طرح میز خدمت

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فعالیت میز خدمت شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در مصلی نماز جمعه رهنان، اظهار کرد: این میز خدمت در نماز جمعه مسجد جامع رهنان در تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۱ فعال بود که مسئولان مناطق دو، ۹ و ۱۱ و چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از جمله رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: میز خدمت شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان سوم تیرماه در مصلی نماز جمعه رهنان برای احصای مشکلات شهروندان با حضور اعضای شورای ششم برگزار شد.

توجه شورای شهر به مدیریت پسماند

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از سایت دفن زباله سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، اظهار کرد: یک سایت مهم در حوزه شهری است که همواره مورد توجه بوده و همچنین در بازه زمانی گذشته تا به امروز این سایت یک سیر رو به تکامل در راستای دفن اصولی و بهداشتی زباله را طی کرده است.

وی با بیان اینکه چرخه تفکیک از مبدأ و فرهنگ‌سازی قبل از تفکیک برای تمام مردم را مهم است، گفت: موضوع تفکیک همواره به عنوان یک زیربنا مورد تأکید بوده و از سوی دیگر در تبدیل زباله به انرژی‌های مختلفی که در دنیا وجود دارد، تأکید بسیار شده و یک چرخه تکمیلی است و این روند تکاملی نسبت به گذشته جای کار دارد.

نمایشگاه مدیریت شهری، فرصتی برای ارائه خدمات فناورانه

سیدامیر سامع، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناورانه می‌توانند به مدیریت شهری برای اداره شهر با روش‌های مؤثرتر و کم هزینه‌تر کمک کنند، معتقد هستیم که این کسب و کارها نیز یکی از ستون‌های اصلی برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری نمایشگاه مدیریت شهری خبر داد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند محل ارائه خدمات فناورانه و نقطه تلاقی میان نیازها و خدمات باشد. برگزاری نمایشگاه در سطح بین‌المللی مهم است، می‌توانیم از شهرهای خواهرخوانده دعوت کنیم تا در نمایشگاه حضور یابند و روش‌ها، راهکارها و تجربیات مثبتی که در زمینه مدیریت شهری دارند را ارائه دهند.

بررسی ۱۶ پلاک ثبتی از نظر باغ یا غیرباغ بودن در شورای شهر

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اشاره به برگزاری هفتادوسومین جلسه از ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در روز یکشنبه _پنجم تیرماه ۱۴۰۱_ اظهار کرد: در این جلسه به مناسبت هفته قوه قضائیه میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور خواهیم بود که فرصت خوبی است تا درباره موضوع‌های مشترکی به تبادل نظر و چاره‌اندیشی بپردازیم.

وی ادامه داد: در این جلسه ارائه گزارشی توسط ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص محله وحیدیه واقع در منطقه هشت شهرداری تهران را نیز در دستور کار داریم و حدود ۱۶ پلاک ثبتی را از نظر باغ یا غیرباغ بودن مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری در سامانه شفافیت

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سامانه شفافیت معرفی برنامه‌های اجرایی شهرداری و امکان دسترسی به سامانه‌سوت‌زنی نیز وجود دارد و بر اساس آخرین اطلاعات مطرح شده در کمیته ارتقای سلامت اداری این موارد آماده شده است.

وی در مورد به طراحی سامانه سوت‌زنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری سامانه سوت‌زنی در شهرداری و شورای ششم اصفهان به نحوی طراحی شده است که ارتباط‌گیری و استفاده از آن برای شهروندان آسان باشد و تا حد امکان حریم خصوص افراد نیز حفظ شود. در شرایط فعلی سامانه سوت‌زنی در شورای اسلامی شهر اصفهان استفاده می‌شود و شهرداری نیز بر اساس مصوبه شورای ششم ملزم به استفاده از این سامانه شده است.

لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های قم

محمود مسگری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهر قم وجود دارد که مغفول مانده است، لذا باید نگاهی جامع و کامل به این شهر داشته باشیم تا بتوانیم در ایجاد زیرساخت‌ها از ظرفیت‌های شهر استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های قم بحث فرودگاه است که باید در قم به نتیجه برسد، لذا لازم است اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف آماده سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها و احداث واحدهای مربوطه هستند، ادامه داد: لازم است بتوانیم با استفاده از فیلترهای امینتی اقدام به واگذاری سندهای ملکی به این سرمایه‌گذاران کنیم و اگر این اقدام انجام شود در ایجاد مراکز و استفاده از ظرفیت داخلی موفقیت‌های خوبی به دست خواهد آمد.

کد خبر 584280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.