ضرورت فراهم کردن شرایط اشتغال بانوان در مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حال حاضر شرایط اشتغال بانوان مناسب نیست و وظیفه داریم متناسب با توانمندی‌ها و نیازهای شهروندان مراکزی ایجاد کنیم که هم نیازمندان به برخورداری برسند و هم رونق اقتصادی در محلات هدف و مناطق حاشیه‌ای ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده مریم حسینی، امروز یک‌شنبه -پنجم تیرماه_ در بازدید از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی قرارگاه اجتماعی سپاه فجر فارس، اظهار کرد: باعث افتخار است که مجموعه‌ای در شیراز با تأمین فضا و ارائه خدمات و امکانات باعث اشتغال جمعی از بانوان خودپرست شده است.

وی با بیان اینکه وجود این نوع مراکز در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر ایجاد مراکز توانمندسازی در مناطق حاشیه‌ای و محلات هدف محرومیت زدایی می‌شود تا با الگوگیری از چنین مکانیسمی هر چه سریع‌تر وضعیت اشتغالزایی بانوان نیازمند شیراز ساماندهی شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با همراهی اعضای کمیسیون و مسئولان دخیل در امر اشتغالزایی در شهر شیراز مانند کمیته امداد، اداره بهزیستی، اداره صمت، سازمان فنی حرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قرارگاه اجتماعی حضرت احمد ابن موسی و نمایندگان استانداری و فرمانداری شیراز از این مراکز بازدید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط اشتغال بانوان مناسب نیست و وظیفه داریم متناسب با توانمندی‌ها و نیازهای شهروندان مراکزی ایجاد کنیم که هم نیازمندان به برخورداری برسند و هم رونق اقتصادی در محلات هدف و مناطق حاشیه‌ای ایجاد شود.

حسینی تصریح کرد: از خیرین و دلسوزان به پیشرفت کشور و شهر شیراز درخواست می‌کنم در صورت امکان در فریضه اشتغال و تأمین مسکن بانوان سرپرست خانوار و نیازمندان مشارکت کنند.

وی در خصوص عزم جدی ورود شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری به امر آموزش و توانمندسازی نیازمندان مستعد، اظهار کرد: طرح و برنامه‌های متعددی در جهت ایجاد بسترهای توانمندسازی و کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار و جوانان علاقمند به کار در دستور کار کمیسیون و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد و با کم شدن موانع شرایط مطلوب فراهم خواهد شد.

کد خبر 584219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.