نصب شهریه روی تابلوی مدارس غیردولتی/دریافت وجه بیش از شهریه مصوب را گزارش دهید

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی گفت: اگر اولیا احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آن‌ها اخذ شده است، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

به گزارش ایمنا، احمد محمودزاده با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی که از طریق سامانه مشارکت‌ها به نشانی https://mosharekatha.ir/ برای تمام اولیا قابل مشاهده است، اظهار کرد: امسال میزان افزایش شهریه مدارس را به‌صورت درصدی اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیداکرده است. بر این اساس کمترین شهریه مصوب ثابت چهار میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: سقف شهریه مصوب برای دوره متوسطه دوم، ۳۴ میلیون تومان، برای دوره متوسطه اول، ۳۳ میلیون تومان و برای دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام‌شده نخواهیم داشت.

حق دریافت شهریه‌ای بیش از مبلغ مصوب ممنوع است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد که مؤسسان و مدیران مدارس حق دریافت شهریه‌ای بیش از مبلغ مصوب که در سامانه اجازه داده‌شده است، ندارند. در حال حاضر مشغول نظارت بر روند ثبت‌نام در مدارس غیردولتی هستیم و گروه‌های کاری ما بازرسی از مدارس را در برنامه‌های خود دارند. علاوه بر این اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش نیز این آمادگی رادارند که اگر اعتراضی وجود داشت بررسی کنند.

وی افزود: به‌این‌ترتیب اگر اولیا احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آن‌ها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

محمودزاده بابیان اینکه مدارس موظف هستند شهریه مصوب را به‌طورحتم روی تابلوی مدرسه نصب کرده و در معرض دید اولیا قرار دهند، اظهار کرد: از اولیای دانش‌آموزان انتظار می‌رود در حین ثبت‌نام و در طول سال تحصیلی عملکرد و فرایندهای آموزشی و پرورشی مدارس را به‌دقت نظارت کنند و اگر جایی کاستی بود به ادارات مشارکت در استان‌ها اعلام کنند تا ما بررسی کنیم.

برنامه درسی مدارس براساس تدریس و آموزش کامل کتاب‌های درسی باشد

وی افزود: همچنین تدریس و آموزش کامل کتاب‌های درسی باید انجام شود. اولیا باید این موضوع را از مدرسه بخواهند و طوری نباشد روی کتابی کمتر و روی کتابی بیشتر کار شود. برنامه درسی مصوب باید در زمان خودش به دانش آموزان آموزش داده شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تصریح این نکته که شهریه اعلامی، شهریه ثابت است که می‌تواند به آن افزوده شود؛ البته این افزایش برای فوق‌برنامه‌ها باید از شورای نظارت منطقه و استان تأییدیه گرفته و مصوبه انجمن اولیا و مربیان مدرسه را نیز داشته باشد گفت: هزینه‌هایی چون سرویس حمل‌ونقل، تغذیه و لباس فرم جزو شهریه ثابت مدارس نیست و به‌طورمعمول طی توافق مدرسه با اولیا تعیین و اخذ می‌شود.

وی اضافه کرد: اولیا به تفکیک میان شهریه ثابت و فوق‌برنامه درسی و سایر آیتم‌ها توجه داشته باشند و نگویند آموزش‌وپرورش عددی را به‌عنوان شهریه اعلام کرده و مدرسه دارد مبلغ بیشتری دریافت می‌کند. اگر قصور مدرسه مربوط به شهریه ثابت بود باید اعتراض را به ما اعلام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 584192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.