نوسان قیمت مصالح مانع اجرای پروژه‌های شهری است

شهردار رضوان‌شهر گفت:‌ نوسان قیمت مصالح و اجناس و استقبال نکردن پیمانکاران از طرح‌ها و مناقصات مانع اجرای پروژه‌های شهری است.

رسول شجاعی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر، اظهار کرد: شهرداری پیش‌بینی لازم برای اجرا و تکمیل پروژه‌های جدید را انجام داده است، اما نوسان قیمت در سال جاری موجب شده پیمانکاران انگیزه‌ای برای شرکت در مناقصات شهری نداشته باشند.

وی افزود: تغییر قیمت سیمان در یک ماه اخیر هزینه پروژه‌ها و طرح‌های شهری را افزایش داده است و همین موضوع موجب شده تا پیمانکاران همکاری لازم را با شهرداری نداشته باشند.

شهردار رضوان‌شهر با بیان اینکه پیش‌بینی قیمت اولیه اجرای هر پروژه و زمان تکمیل طرح دشوار است، خاطرنشان کرد: اختلاف قیمت هزینه اولیه و هزینه نهایی اجرای طرح‌های شهری باید توسط پیمانکار تأمین شود که با توجه به تورم موجود، تأمین این اختلاف هزینه برای پیمانکاران ممکن نیست و آنان استقبالی از طرح‌ها و مناقصات شهری نمی‌کنند.

شجاعی‌زاده اضافه کرد: شهرداری نیز با وجود تغییر قیمت‌ها امکان افزایش اعتبار پروژه‌ها را به دلیل نبود درآمد پایدار و پیش‌بینی نشدن این میزان هزینه در بودجه، ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح و مواد اولیه بر اجرای پروژه‌های شهری تأثیر زیادی گذشته است، گفت: این مسائل موجب نارضایتی شهروندان شده و دولت باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کند.

به گزارش ایمنا، رضوان‌شهر شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون در استان اصفهان است. این شهر در ابتدای جاده تیران-سامان قرار گرفته و مرکز دهستان رضوانیه است.

کد خبر 584163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.