گلایه شهروندان از کشت برنج در اطراف خیابان امام خمینی (ره) + پاسخ مسئولان

وجود اراضی کشاورزی و کشت شلتوک در اطراف خیابان امام خمینی(ره)، سبب ایجاد مشکلاتی همچون هجوم حشرات موذی به منازل ساکنان این منطقه از شهر اصفهان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وجود اراضی کشاورزی کشت شده در حریم شهرها و در مجاورت منازل مسکونی، مشکلاتی را برای شهروندان به‌وجود می‌آورد؛ کاشت شلتوک در زمین‌های اطراف شهر اصفهان با توجه به خشکسالی‌های اخیر، کمبود منابع آبی و هجوم حشرات موذی سبب ایجاد مشکلاتی برای ساکنان اطراف این زمین‌ها می‌شود.

در این بین تعدادی از شهروندان اصفهانی در تماس با خبرگزاری ایمنا، اعلام کرده‌اند وجود اراضی کشاورزی در نزدیکی منازل مسکونی واقع در کوچه شماره ۴۲ و بن‌بست شماره ۴۴ خیابان امام خمینی (ره) اصفهان شهروندان را آزرده‌خاطر کرده است.

شهروندان اصفهانی می‌گویند با توجه به کاشت شلتوک و هجوم حشراتی همچون پشه، آرامش و آسایش آنها به‌هم ریخته است؛ آنها اعلام کردند به‌رغم تلاش‌های انجام شده و مراجعه به دستگاه‌های مختلف همچون شهرداری تاکنون اقدامی در راستای رفع این مشکل در نظر گرفته نشده و همچنان وجود حشرات آنها را اذیت می‌کند.

جلوگیری از کشت برنج در محدوده منطقه ۲ در حال پیگیری است

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه در شمال غرب اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: این منطقه از تعدادی محله قدیمی با اراضی کشاورزی مجاور آن تشکیل شده و معضلات زیادی را برای ساکنان و اهالی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته در چندین قطعه از زمین‌های یکی از محله‌های خیابان امام خمینی (ره) کشت برنج انجام شده بود که شهروندان ساکن در مجاورت این قطعات، نسبت به کشت برنج و افزایش پشه شاکی شدند و مراتب را به شهرداری منطقه دو شهرداری گزارش دادند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیرو درخواست شهروندان با توجه به اینکه متولی این امر سازمان جهاد کشاورزی است، موضوع را از طریق سازمان جهاد کشاورزی و سازمان پارک‌ها پیگیری کردیم که متعاقب آن روز بیست‌ویکم خردادماه نامه‌ای از سوی سازمان پارک‌ها خطاب به مدیرکل مدیریت بحران استانداری ارسال شد مبنی بر اینکه به‌رغم ممنوعیت کشت برنج در استان، این منطقه با کشت برنج مواجه است و باید از طریق جهاد کشاورزی اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز پیرو این درخواست با توجه به محدودیت منابع آبی و سلب آسایش اهالی موضوع را به سازمان جهاد کشاورزی منعکس کرد و در حال حاضر موضوع جلوگیری از کشت برنج در این محدوده از طریق سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل مدیریت بحران استان در حال پیگیری است.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 584036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.