سیگار کشیدن خطر نارسایی قلب را ۲ برابر می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن خطر نارسایی قلب را دو برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین سیگار کشیدن و خطر نارسایی قلب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف حدود ۹۵۰۰ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که سیگار می‌کشیدند دو برابر بیشتر از افرادی که هرگز سیگار نمی‌کشیدند به بیماری نارسایی قلبی مبتلا شدند. شرکت‌کنندگانی که سیگار کشیدن را ترک کرده بودند تا دهه‌ها پس از ترک سیگار، با افزایش خطر ابتلاء به هر یک از انواع نارسایی قلبی روبه‌رو شده بودند.

بنابراین محققان توصیه کرده‌اند که افراد سیگاری زودتر سیگار کشیدن را ترک کنند زیرا مضرات سیگار می‌تواند تا سه دهه ادامه داشته باشد. نارسایی قلبی وضعیتی پیش‌رونده است که در آن قلب توانایی پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن را از دست می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که این بیماری یکی از رایج‌ترین علل ناتوانی و مرگ‌ومیر در کشورهای توسعه‌یافته است.

علاوه بر سیگار، عوامل خطر نارسایی قلبی شامل چاقی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری عروق کرونر و سن بالا می‌شود. دو نوع نارسایی قلبی وجود دارد که کسر جهشی کاهش یافته و کسر جهشی حفظ شده نام دارد. در نارسایی قلبی با کاهش کسر جهشی، بطن چپ به عنوان پمپ اصلی قلب، هنگام پمپاژ خون به بیرون به اندازه کافی منقبض نمی‌شود. در نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده، بطن چپ پس از انقباض به اندازه کافی شل نمی‌شود. بعضی از مطالعات قبلی انجام شده، استعمال دخانیات را با خطر بالاتر کسر جهشی حفظ شده مرتبط می‌دانند.

کد خبر 583939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.