سومین کتاب مسابقات کتابخوانی هشت بهشت اعلام شد

رمان «ریشه‌ها» سومین کتاب از سومین دوره مسابقات مجازی کتابخوانی «هشت بهشت» ویژه دانشجویان سراسر کشور اعلام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، رمان ریشه‌ها اثر «الکس هیلی» از فوق‌العاده‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های معاصر است.

الکس هیلی از طریق داستان یک خانواده (خانواده‎ خود) به حکایت فراموش نشدنی و مثال زدنی شخصیتی به نام «کونتا کینته» و شش نسل پس از او زندگی بخشیده است. شخصیت‌های زیادی از جمله برده‌ها و انسان‌های آزاد شده، کشاورزان و آهنگران، کارگران، وکلا، معماران و البته یک نویسنده در این رمان دخیل هستند.

هیلی در رمان ریشه‌ها، فعالیتی بسیار فراتر از بازگویی تاریخ خانواده خود کرده است. وی به‌عنوان نخستین نویسنده سیاه‌پوست آمریکایی که رد نیاکان خود را تا دورترین نسل‌ها گرفته موفق به آشکار کردن گذشته حدود ۲۵ میلیون آمریکایی آفریقایی تبار شده است.

وی از فرهنگی غنی و بسیار قدیمی سخن گفته که توسط برده‌داری تا مرز نابودی کامل پیش رفت، اما رمان ریشه‌ها در نهایت فقط سیاه‌پوستان یا سفیدپوستان را مخاطب قرار نمی‌دهد بلکه همه مردم از همه نژادها می‌توانند از رمان ریشه‌ها بهره‌مند شوند، چون داستان این رمان یکی از بهترین گواه‌ها در نشان دادن انعطاف‌پذیری و مقاومت انسان در شرایط دشوار است.

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از پزشکی، غیر پزشکی، پیام‌نور، علمی‌کاربردی، علم و فرهنگ، آزاد اسلامی، شهید رجایی و علوم پزشکی ارتش می‌توانند با مراجعه به سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir برای شرکت در سومین مسابقه مجازی کتابخوانی هشت بهشت در سومین سال از برگزاری آن ثبت‌نام کنند.

آزمون این مسابقه، چون دوره‌های پیشین در آخرین جمعه هرماه _بیست‌وپنجم شهریورماه ۱۴۰۱_ از ساعت ۹ تا ۲۴ به‌صورت مجازی (آنلاین) برگزار می‌شود.
به دانشجویان برگزیده این مسابقه جوایز پنج میلیون ریالی اهدا می‌شود.

گفتنی است چنان‌چه دانشجویان در ورود به سایت یا ثبت‌نام با مشکل مواجه شدند می‌توانند به آیدی تلگرامی @FarhangiJUT اطلاع دهند. عضویت در کانال تلگرامی مسابقات کتابخوانی هشت بهشت با شناسه FJUTBookRC@ امکان‌پذیر است. آدرس صفحه اینستاگرام معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران هم fju_tehran@ است.

سومین کتاب مسابقات کتابخوانی هشت بهشت اعلام شد

کد خبر 583930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.