تحویل روزانه ۸۰ تن پسماند خشک از سوی شهروندان به شهرداری قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: روزانه حدود ۸۰ تن پسماند خشک توسط شهروندان تحویل اکیپ‌های تفکیک و زباله‌گردها می‌شود که در مجموع ۶۹۰ تن پسماند تولید و ۶۰۵ تن به سایت پسماند البرز انتقال داده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدعبدالله امیرابراهیمی، با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماند در سطح شهر، اظهار کرد: سه ایستگاه و سکوی انتقال پسماند در سطح شهر فعال و یک ایستگاه دیگر در حال ساخت، تجهیز و نوسازی بوده است که پسماندها هر شب بعد از جمع‌آوری به این سکوها منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط حدود ۶۰۹ تن زباله در شبانه‌روز جمع‌آوری و به ایستگاه‌های انتقال زباله منتقل می‌شود، تصریح کرد: بلافاصله بعد از تکمیل ظرفیت، پسماندها توسط کشنده‌ها به مجموعه سایت البرز منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: برای کاهش بعد مسافت و افزایش سرعت انتقال پسماندها، ایستگاه‌ها و سکوهای مختلفی در سطح شهر تعریف شده است تا پسماند با سرعت تخلیه و به سایت البرز منتقل شود.

وی مشارکت شهروندان در تفکیک پسماندهای خشک را مهم دانست و ادامه داد: روزانه حدود ۸۰ تن پسماند خشک توسط شهروندان تحویل اکیپ‌های تفکیک و زباله‌گردها می‌شود که در مجموع ۶۹۰ تن پسماند در شهر قم تولید و ۶۰۵ تن به سایت پسماند البرز انتقال داده می‌شود.

امیرابراهیمی در خصوص انواع پسماند، خاطرنشان کرد: دسته‌بندی پسماند بر اساس قانون مدیریت پسماند در سال ۸۳ انجام و به پنج دسته تقسیم شده است که شامل پسماندهای خانگی و عادی در سطح شهر، نخاله‌های ساختمانی، پسماندهای پزشکی، پسماندهای کشاورزی و پسماندهای صنعتی و پسماندهای ویژه است.

کد خبر 583634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.