تهیه پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های شهری/ به عمل‌گرایی برای اعتمادسازی اعتقاد داریم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشاوره، طرح مسئله و پیوست رسانه‌ای سه عرصه تعامل و ارتباط رسانه‌ها با مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جلسه هم‌اندیشی هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر با مدیران رسانه‌های شهر اصفهان با موضوع «مسائل شهری و نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت مردم در اداره شهر»، اظهار کرد: هدف شورای اسلامی شهر از برگزاری این قبیل جلسات، گفت‌وگوی دوطرفه و تعاملی است و هرگز به عنوان نشست خبری به آن نمی‌نگریم.

وی ادامه داد: قرار بر این بود که سلسله نشست‌های فصلی با رسانه‌ها بر اساس همفکری و مشورت‌خواهی داشته باشیم که در این راستا تاکنون دو جلسه با اصحاب رسانه برگزار شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در این نشست‌ها به این مهم رسیدیم که از ظرفیت اصحاب رسانه به عنوان مرجع نخبگان شهر و همچنین دیده‌بان مطالبات مردمی استفاده کنیم، زیرا رسانه‌ها در بُعد نظارتی می‌توانند در کنار شورای اسلامی شهر باشند.

وی با بیان اینکه به دنبال یک کار هدفمند فارغ از یک قاب تبلیغاتی هستیم، تصریح کرد: در ابتدا در نظر داریم از اصحاب رسانه برای تصمیمات بزرگ شهری مشاوره بگیریم.

صالحی خاطرنشان کرد: فراتر از مشورت‌خواهی که در مجموعه مدیریت شهری و مجموعه‌های موازی شکل می‌گیرد، گاهی لازم است وضعیت شاخص‌های اجتماعی را در نظر بگیریم که در این راستا اصحاب رسانه می‌توانند کمک کنند.

وی اظهار کرد: گاهی اوقات نیاز به این داریم که بدانیم چه مطالبه‌ای در بدنه جامعه وجود دارد که پاسخ به آن فوری است که در این زمینه نیز رسانه می‌تواند به مجموعه مدیریت شهری مشاوره دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح مسئله اولویت‌های مدیریت شهری، گفت: گاهی اوقات اتفاقات قابل توجه‌ای در شهر رقم می‌خورد که نیاز است حین و بعد از اجرا به بوته نقد گذاشته شود تا از نقطه نظرات همکاران رسانه‌ای استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه محور سوم همکاری با رسانه‌ها، مسئله پیوست‌های رسانه‌ای است که دغدغه اصلی آنها نیز به شمار می‌رود، افزود: در راهبردهای بودجه‌ای ۱۴۰۱ که از سوی شورای اسلامی شهر به شهرداری ابلاغ شده است، شهرداری مکلف شد در انجام پروژه‌ها پیوست‌های فرهنگی، رسانه‌ای، اجتماعی، فناوری و محیط زیستی را فراهم کند.

صالحی تصریح کرد: امروز به نقطه قابل قبولی در امر تدوین پیوست‌های فرهنگی برای پروژه‌ها با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در سال ۹۵ رسیده‌ایم، اما در حوزه تدوین پیوست رسانه، صاحب‌نظران اصلی، اصحاب رسانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم اداره بهتر شهر تحت عنوان «اصفهان من، شهر زندگی» جز با درگیر کردن سطوح مختلف جامعه نخبگان شهری و استفاده از نقطه نظرات آنها محقق نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مسئله جهاد تبیین، اظهار کرد: جهاد تبیین وظایفی را برعهده مسئولان شهری گذاشته است، در این راستا امیدواریم آن جایی که نیاز به اعتمادسازی، پاسخگویی یا گفت‌وگوی بیشتر با مردم بدون واسطه است، بتوانیم مسئولیت خود را انجام دهیم.

وی افزود: گام بعدی امیدآفرینی است که ما هر چه بهتر بتوانیم مسائل مردم را حل کنیم، در حوزه امیدآفرینی مؤثرتر خواهیم بود.

صالحی با بیان اینکه در نظر داریم خروجی این جلسات را در اصلاح فرایندهای اداره شهر به کار گیریم، تصریح کرد: سیاست تعاملی شهرداری را بر مبنای خروجی‌های این جلسات ارزیابی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: نوع نگاه شورای اسلامی شهر و حتی شخص شهردار این است که هر چه کمتر به سمت عوام‌گرایی در افتتاح پروژه‌ها در محلات برویم، اعتمادسازی زودتر محقق می‌شود؛ لذا به عمل‌گرایی به عنوان عامل اعتمادساز اعتقاد داریم.‌

کد خبر 583597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.