افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

درحالی که پیش بینی می‌شد بیت کوین بتواند به روند صعودی خود ادامه دهد امروز مجدد به سطح ۲۰ هزار دلار بازگشت و بر اساس تحلیلی که انجام شده پیش بینی می‌شود که در صورتی که سطح ۲۰ هزار دلار از دست برود بازار رمزارزها مجدد وارد روند نزولی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز اترویم نیز مجدد به محدوده یک هزار دلار بازگشت و سولانا افت ۹.۵ درصدی را تجربه کرد، ارزش کل بازار و حوزه دیفای کاهش یافت اما شاخص ترس و طمع کمی بهبود پیدا کرد و به سطح ۱۱ دلار رسید البته همچنان در محدوده ترس شدید است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۰ هزار و ۲۶۵ دلار

تغییرات: افت ۴.۸۰ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۸۲ دلار

تغییرات: افت ۶.۸۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۱۳ دلار و ۵۵ سنت

تغییرات: افت ۳.۷۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۶۵ دلار

تغییرات: افت ۶.۹۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۲۱ دلار

تغییرات: افت ۲.۳۰ درصدی

سولانا (SOL): ۳۴ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: افت ۹.۵۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۲۰ دلار

تغییرات: افت ۱.۷۴ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۴۹ سنت

تغییرات: افت ۸.۲۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۴۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۱۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۶ دلار و ۳۵ سنت

تغییرات: افت ۹.۰۷ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

حمایت: ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار.

پیش بینی: بیت کوین پس از اینکه سطح ۲۰ هزار دلار را باز پس گرفت هم اکنون در حال پولبک به سطح می‌باشد، در صورتی که در طی ساعات یا روزهای آینده سطح ۲۰ هزار دلار از دست برود پیش بینی شروع مجدد روند نزولی را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

ارزش بازار حوزه دیفای

افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین

افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

روند شاخص ترس و طمع

افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

یک صرافی استرالیایی به‌عنوان اولین شرکت حوزه ارزهای دیجیتال در این کشور مجوز فعالیت دریافت کرد

صرافی استرالیایی ارزهای دیجیتال بی‌تی‌سی مارکتس (BTC Markets) به اولین شرکت حوزه ارزهای دیجیتال در این کشور تبدیل شده است که مجوز ارائه خدمات مالی دریافت می‌کند. این مجوز از سوی کمیسیون سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار استرالیا به این صرافی اعطا شده است. این مجوز به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برای یک محصول مالی مشاوره بدهند، آن را معامله یا برایش بازار ایجاد کنند.

شرکت خودروسازی لوتوس برای عرضه NFT خود با ریپل همکاری می‌کند

شرکت خودروسازی بریتانیایی لوتوس کارز (Lotus Cars) از برنامه خود برای ورود به حوزه توکن‌های غیرمثلی (NFT) خبر داده است. این شرکت قصد دارد برای عرضه اولین مجموعه از توکن‌های غیرمثلی خود با ریپل به‌عنوان یک شریک بلاک چینی وارد همکاری شود. ریپل پشتیبانی فنی بلاک چین ایکس‌آرپی لجر (XRP Ledger) و توکن‌های غیرمثلی مبتنی بر وب ۳.۰ را به لوتوس ارائه خواهد داد.

کاهش قیمت کارت‌های گرافیک هم‌زمان با سقوط بازار ارزهای دیجیتال

در حالی که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در پی افت بازار به‌دنبال کف قیمتی جدید هستند، در این میان قیمت کارت‌های گرافیک به‌تدریج کاهش یافته است. وب‌سایت خبری حوزه رایانه تامز هاردور (Tom’s Hardware) روز چهارشنبه عنوان کرد: «قیمت کارت‌های گرافیک در ماه مه (اردیبهشت) ۱۵ درصد کاهش یافته است و در ماه‌های قبل آن نیز هر ماه ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش قیمت را شاهد بوده‌ایم. دیدیم که در پی کاهش سودآوری استخراج ارزهای دیجیتال بهترین کارت‌های گرافیک دوباره در فروشگاه‌ها برای خریداران موجود شدند.»

استیبل کوین USDD ترون همچنان زیر یک دلار معامله می‌شود

یواس‌دی‌دی (USDD)، استیبل کوین شبکه ترون، از تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) تاکنون کمتر از یک دلار معامله می‌شود، اما ترون دائو همچنان اعتقاد دارد که برابری دلاری این استیبل کوین از بین نرفته است. استیبل کوین الگوریتمی ترون روز یکشنبه با رسیدن به قیمت ۰.۹۲۸ دلار به پایین‌ترین سطح خود رسید. ترون دائو بارها در توئیتر خرید و تأمین پشتوانه USDD را اعلام کرده و در روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) نیز یک میلیون واحد از این استیبل کوین را در شبکه ترون خریداری کرده است. به گفته ترون دائو: «در حال حاضر، نرخ نوسانات بازار در محدوده مثبت و منفی سه درصد که محدوده قابل‌قبولی است، قرار دارد. بازار را به‌دقت رصد خواهیم کرد و مطابق با آن عمل می‌کنیم.

ایلان ماسک: هرگز نگفته بودم مردم باید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ، در پاسخ به سوال مجری در رابطه با افت شدید بازار ارزهای دیجیتال و اینکه مردم باید روی دارایی‌های غیرمتمرکز سرمایه‌گذاری کنند یا خیر، نظر خود را این‌گونه بیان کرد: «من هرگز نگفته‌ام که مردم باید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. درست است که تسلا، اسپیس ایکس و خودم مقداری بیت کوین خریداری کردیم، اما آن درصد کمی از کل دارایی نقد ما بود.

صرافی هیوبی از دبی و نیوزلند مجوز فعالیت دریافت کرد

صرافی ارزهای دیجیتال هیوبی (Huobi) به‌تازگی در نیوزلند و امارات مجوز فعالیت دریافت کرده است. این صرافی در روز جمعه از مرکز مالی بین‌المللی دبی مجوز فعالیت یا اینوویشن لایسنس (Innovation License) خود را دریافت کرد. این اولین مجوز صرافی هیوبی در امارات است. هیوبی همچنین در سامانه ثبت ارائه‌دهندگان خدمات مالی نیوزلند نیز ثبت‌نام کرده است تا خدمات معاملات ارزهای دیجیتال را در این کشور ارائه دهد.

ویتالیک بوترین از مدل «S۲F» بیت کوین انتقاد کرد

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، از مدل جنجال‌برانگیز انباشت به جریان یا همان «S۲F» که برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین طراحی شده، انتقاد کرده است. او نظر خود را در رابطه با این مدل این‌گونه بیان کرد: «حقیقتاً عملکرد [مدل] S۲F اکنون خوب به نظر نمی‌رسد. می‌دانم که این طرز صحبت غیرمؤدبانه به نظر می‌رسد، اما به نظر من مدل‌های مالی که به مردم این حس اطمینان اشتباه را می‌دهند که قرار است قیمت‌ها بالا بروند، آسیب‌زا بوده و لایق تمامی تمسخرها هستند.

شرکت سرمایه‌گذاری سوئیسی: بازار ارزهای دیجیتال در حال تشکیل کف قیمتی است

گیلز کیتینگ (Giles Keating)، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری بیت کوین سوئیس (Bitcoin Suisse)، گفته است اگرچه بازار ارزهای دیجیتال در مرحله چالش‌برانگیزی قرار دارد، اما سیستم‌های اصلی آن به‌خوبی کار می‌کنند. او فکر می‌کند سقوط اخیر بازار نتیجه سقوط استیبل کوین «UST» و پلتفرم‌های امور مالی غیرمتمرکز است. طبق گفته‌های او، بازار به نقطه‌ای نزدیک شده که بخشی از اهرم مازاد آن از سیستم خارج شده است و ارزهای دیجیتال اکنون می‌توانند کف قیمتی خود را بسازند.

به‌روزرسانی شبکه آزمایشی کاردانو به دلیل نقص فنی به تعویق افتاد

تیم توسعه کاردانو اعلام کرده به‌روزرسانی شبکه آزمایشی واسیل (Vasil) که برای ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) برنامه‌ریزی شده بود را به‌دلیل مشکلات فنی نتوانسته است به‌موقع آماده کند. هاردفورک واسیل یک به‌روزرسانی در بلاک چین کاردانو است که قابلیت مقیاس‌پذیری این شبکه را افزایش می‌دهد. توسعه‌دهندگان گفته‌اند: «مهندسان ما به نهایی‌کردن کار بسیار نزدیک هستند و در حال حاضر تنها رفع هفت ایراد باقی مانده که هیچ‌کدام به‌عنوان اشکال «شدید» شناخته نمی‌شوند». به گفته تیم کاردانو این مشکلات تنها «چند روز» ما را عقب خواهد انداخت.

رئیس بخش آمریکایی صرافی FTX: قانون‌گذاری رشد صنعت ارزهای دیجیتال را سریع‌تر می‌کند

برت هریسون (Brett Harrison)، رئیس بخش آمریکایی صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX)، معتقد است که اگر نظارت قانونی لازم وجود داشته باشد، سرمایه‌گذاران نهادی سنتی با ارزهای دیجیتال نوپا آشنا می‌شوند و این بازار می‌تواند سریع‌تر بهبود یابد. علاوه بر این، هریسون باور دارد که بازارهای معاملات آتی و آپشن ارزهای دیجیتال در آمریکا باید قوی‌تر شوند؛ چراکه در این صورت نوسانات آنها کاهش می‌یابد و شرکت‌های بزرگ می‌توانند وارد صنعت ارزهای دیجیتال شوند.

دولت اوکراین کریپتو پانکی را که در قالب کمک‌های مردمی دریافت کرده بود، به فروش رساند

دولت اوکراین توکن غیرمثلی (NFT) کریپتو پانک شماره «۵,۳۶۴» را که در اوایل ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و در قالب کمک‌های مردمی دریافت کرده بود، فروخته است. الکس بورنیاکوف (Alex Bornyakov)، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین، روز دوشنبه در توئیتر اعلام کرد که NFT مذکور به قیمت ۹۰ اتریوم (بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار) فروخته شده است. گفتنی است که ارزش اینNFT هنگام انتقال به کیف پول اتریوم اوکراین حدود ۲۶۰,۰۰۰ دلار بود.

تأیید شد: تظاهرات ضد NFT ها در نیویورک ساختگی بود

روز دوشنبه جمعی از معترضان ظاهراً خشمگین نیویورکی نسبت به NFTها اقدام به تظاهرات کردند. روی تابلوهای تظاهرکنندگان جمله‌هایی مانند «خدا از NFTها متنفر است»، «ارز فیات را دوباره بزرگ کنید» و «ویتالیک بوترین دجال است» به چشم می‌خورد و این تظاهرات در رسانه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد. با این حال، اکنون تأیید شده است که این تظاهرات ساختگی و از سوی یک تولیدکننده برند لباس راه‌اندازی شده بود. بابی کیم (Bobby Kim)، هم‌بنیان‌گذار برند مُد هاندردز (The Hundreds) که این ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده بود، اعتراف کرده بازیگرانی را برای شرکت در این تظاهرات و دادن شعارها استخدام کرده است. ظاهراً هدف مدیران هاندردز از انجام این کار، جلب‌توجه و بازاریابی برای این برند بوده است.

تسلا با دستور ایلان ماسک ۳.۵ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند

طبق گفته‌های ایلان ماسک، تسلا ۳.۵ درصد از کارمندان خود را در سه ماه آینده اخراج می‌کند و در عین حال تعداد کارکنان ساعتی خود را افزایش می‌دهد. دو کارمند سابق تسلا روز یکشنبه با طرح یک شکایت ادعا کردند که این شرکت قوانین فدرال آمریکا را درمورد «اخراج دسته‌جمعی کارکنان» نقض کرده است. گفتنی است که تسلا تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بابت سرمایه‌گذاری در بیت کوین ضرر کرده است.

دولت بریتانیا از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کیف پول‌های شخصی ارز دیجیتال صرف‌نظر کرد

دولت بریتانیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از قانون بحث‌برانگیز جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با کیف پول‌های شخصی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاران عقب‌نشینی کرده است. دولت بریتانیا پیش‌تر قصد داشت با هدف رعایت استانداردهای گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای جلوگیری از پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، تمامی اطلاعات مربوط به مبدأ و گیرنده تراکنش‌های شخصی ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری کند. با این حال، وزارت خزانه‌داری بریتانیا گفته است: «به‌جای جمع‌آوری اطلاعات کیف پول‌های شخصی، از کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال انتظار می‌رود تا اطلاعات تراکنش‌هایی را که ریسک بالایی در تأمین مالی غیرقانونی دارند، جمع‌آوری کنند.

نقشه بازار

افت ۴.۸ درصدی بیت کوین

کد خبر 583557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.