اصفهان نیازمند دانشگاه هنر با تقویت فضاهای کالبدی است

رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان گفت: در حال حاضر فضاهای کالبدی این دانشگاه به صورت متناسب رشد نکرده، اصفهان نیازمند دانشگاه هنر با تقویت فضاهای کالبدی برای توسعه پایدار شهر است و در این شرایط می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا نصر اصفهانی در مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه هنر، با بیان اینکه فضاهای کالبدی این مرکز علمی مطابق با استاندارد نبوده و متناسب رشد نکرده است، اظهار کرد: بسیار خرسندم که این مسئولیت را در دانشگاه هنر با اعضای هیئت علمی آن بر عهده داشته‌ام، تمام مجموعه یک پیکره واحد بودیم و در آینده نیز فعالیت این دانشگاه به همین روند خواهد بود.

وی با بیان اینکه امیدوارم با رفع چالش‌ها دانشگاه هنر اصفهان بتواند از نظر فضاهای کالبدی به حد استاندارد برسد، ادامه داد: در حال حاضر فضاهای کالبدی این دانشگاه متناسب رشد نکرده است و حرکت در یک برنامه راهبردی تجربه بسیار خوبی برای دانشگاه هنر اصفهان بوده است، زیرا که برنامه راهبردی را واقع بینانه نوشته و رشته‌های مصوب شده در راستای رسالت این دانشگاه بوده و قطعاً این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت.

رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان تصریح کرد: ضروری است که رسیدن فضاهای کالبدی دانشگاه هنر اصفهان به استاندارد لازم دغدغه استان باشد، تلاش زیادی در جهت عملی شدن این روند انجام شده است، فضای پشتیبان دانشگاه نیز مطرح بوده و تلاش بر این بوده با ایجاد دغدغه در این خصوص، وزارت راه و شهرسازی استان در طرح‌های تفصیلی و جامع با تعیین زیر ساخت‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه مصوبات بسیار خوبی گرفته شده اما تاکنون روند اجرایی نداشته است، گفت: امیدواریم در آینده فضای کالبدی دانشگاه هنر اصفهان روند اجرایی به خود بگیرد، در حال حاضر پرونده مستندسازی در دانشگاه فعال است و طی ارتباط با محیط بیرون دانشگاه و تعامل با شهرداری اصفهان و سازمان مسکن و شهرسازی امیدواریم این اقدامات برای پیشرفت آینده دانشگاه مفید باشد.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حدود سه سال ریاست دانشگاه هنر اصفهان را بر عهده داشتم، در چالش همه‌گیری ویروس کرونا ارائه ۷۰ درصد دروس عملی به دانشجویان، از اتفاق‌های بسیار مهم بوده و این دانشگاه از پیشروترین دانشگاه‌ها در برگزاری کلاس‌های عملی در این اپیدمی بوده است.

رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان گفت: در این دانشگاه با همکاری تمام کارکنان و اعضای هیئت علمی تلاش بر این بود که بتوانیم این چالش را به خوبی پشت سر بگذاریم، رشته‌های دانشگاه هنر، بنیان کارآفرینی بالایی دارد و در دو سال گذشته برنامه خوبی از باب کارآفرینی برای دانشگاه تدوین شده است.

وی در خصوص ضرورت احیای صنایع دستی و خانه‌های تاریخی اصفهان، اظهار کرد: موضوع احیای صنایع دستی و خانه‌های تاریخی و بازگشت آن به متن زندگی دغدغه بسیاری از مسئولان بوده است و امیدواریم در آینده بتوانیم از این فضاها بهره کافی را برای علاقه مندان حوزه هنر داشته باشیم.

نصر اصفهانی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هنر اصفهان با وجود نداشتن دفتر کار و کمبود امکانات در این دانشگاه بسیار فعال هستند، امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت امکانات و بالندگی این دانشگاه در استان باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان نیازمند دانشگاه هنر با تقویت فضاهای کالبدی برای توسعه پایدار شهر است، اضافه کرد: در این شرایط اصفهان می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد و در رشته‌های هنر هم می‌تواند در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان الگویی برای توسعه پایدار شهری باشد.

کد خبر 583502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.