ادغام وزارتخانه‌ها ناموفق بوده است

نماینده مردم تهران در مجلس، فلسفه ادغام وزارتخانه‌ها را کوچک‌سازی دستگاه‌ها و روان‌سازی کارها دانست و گفت: متاسفانه هیچ‌کدام از این اهداف، محقق نشده‌ است و امروز در این بخش‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، سیدرضا تقوی در نشست علنی امروز _چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری باید به اولویت‌ها بپردازد؛ اولویت‌هایی مانند اصلاح ساختار بودجه، اولویت نظام انتخاباتی، اولویت قانون صیانت از فضای مجازی، اولویت اصلاح ساختار اداری و اولویت تنقیح قوانین.

وی افزود: اگر به برنامه دیروز مجلس نگاه کنید این پرسش مطرح می‌شود که از صبح تا ظهر چه چیزی به دست آوردیم، ما در برابر خدا و خلق خدا مسئولیت داریم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته وزارتخانه راه و ترابری در مسکن و شهرسازی و وزارتخانه بازرگانی در وزارت صنعت و معدن ادغام شد، فلسفه این ادغام کوچک‌سازی دستگاه‌ها و روان‌سازی کارها بود اما هیچ کدام از این اهداف محقق نشده است و این طرح موفق نیست؛ چراکه امروز گاهی بخشی از مسئولیت‌های بازرگانی را به وزارت صمت می‌دهیم و چون توفیقی در آن ندارد، مسئولیت اقلام معیشتی را به وزارت جهاد کشاورزی داده‌ایم.

تقوی با بیان اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت فقط باید به تولید بپردازند، گفت: متأسفانه امروز همه مدیران و کارکنان وزارت کشاورزی به کف بازار می‌روند تا توزیع را کنترل کنند و از تولید بازمانده‌اند؛ اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند دیگر نباید از وزارت جهاد کشاورزی انتظار تولید گوشت، لبنیات، گندم و دانه‌های روغنی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: پیشنهاد من این است که وزارت بازرگانی را احیا کنیم؛ همچنین وزارتخانه‌های تولیدمحور به امر تولید بپردازند و وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی را از هم تفکیک کنیم؛ چراکه یک وزیر به این همه کار و مسئولیت نمی‌رسد. یکی از عوامل موفقیت کوچک‌سازی کارها است.

کد خبر 583464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.