انعقاد تفاهمنامه شهرداری کاشان و مرکز رسیدگی به امور مساجد

شهردار کاشان گفت: تفاهمنامه همکاری دوجانبه‌ میان شهرداری و مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان با هدف ارتقای تعامل و ارتباط بهتر مدیریت شهری با مساجد، منعقد شد.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از انعقاد تفاهمنامه همکاری میان شهرداری کاشان و مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و اظهار کرد: این تفاهمنامه همکاری دو جانبه به امضای شهرداری و مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد رسید.

وی افزود: ارتقای تعامل و ارتباط بهتر مدیریت شهری با مساجد در راستای تحقق توسعه پایدار و همه‌جانبه، موضوع محوری این تفاهمنامه است. استفاده از ظرفیت هریک از این دو مجموعه به منظور تعالی معنوی و ارتقای فرهنگ عمومی نیز مدنظر است.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: تبدیل مساجد به مراکز اصلی نقش‌آفرینی شهروندان در توسعه و آبادانی شهر، مبدل شدن اعتلای فرهنگی جامعه به دغدغه‌ای فراگیر و اصلی و جذب نسل جوان به ویژه نوجوانان نخبه به مساجد به عنوان مراکز مذهبی شهر از اهداف این تفاهمنامه عنوان شده است.

بخشنده‌امنیه تصریح کرد: مساجد پایگاه‌های انسان‌ساز هستند و حضور طیف‌های مختلف شهروندان در مساجد و تسری این حضور به سایر اقشار جامعه شهری موجب رونق مراکز فرهنگی در شهر دارالمومنین می‌شود و از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی اضافه کرد: وجود پیوست‌های اعتقادی برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر از دیگر اهداف انعقاد این تفاهمنامه محسوب می‌شود.

کد خبر 583390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.