اعمال قانون ۷۴۹۰ خودرو به‌دلیل پلاک مخدوش یا غیرمجاز/برخورد با تغییر و دستکاری پلاک خودرو

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مجرمان حرفه‌ای با دستکاری و پوشش در پلاک، انواع جرایم را مرتکب می‌شوند و از این شرایط نهایت بهره را می‌برند. هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افرادی که پلاک خودرو را دستکاری می‌کنند، درواقع حقوق سایر شهروندان را تضییع می‌کنند؛ چراکه احتمال ثبت شدن جریمه برای فرد دیگری وجود دارد.

وی با بیان اینکه پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک خط قرمز پلیس است، افزود: مجرمان حرفه‌ای با دستکاری و پوشش در پلاک، انواع جرایم نظیر دزدی، سرقت‌های مسلحانه، زورگیری و مزاحمت برای نوامیس را مرتکب می‌شوند و از این شرایط نهایت بهره را می‌برند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه پوشاندن پلاک با قاب‌های شیشه‌ای و دودی به قصد فرار از ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین‌ها جرم محسوب می‌شود، ادامه داد: پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی رانندگان متخلف اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه پلاک هویت وسیله نقلیه است، خاطرنشان کرد: براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد.

سرهنگ محمدی ادامه داد: هفت هزار و ۴۹۰ خودرو به دلیل مخدوش بودن و یا نداشتن پلاک خودرو جریمه و اعمال قانون شدند، از این تعداد ۲۴۶ خودرو به دلیل نصب پلاک غیرمجاز اعمال قانون و ۸۶ مورد توقیف شدند.

وی افزود: ۵۴۲ موتورسیکلت هم به دلیل پلاک غیرمجاز اعمال قانون شدند.

کد خبر 583238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.